افزایش حمایت از ممنوعیت سلاح های جنگی در آمریکا

حمایت مردمی از ممنوعیت استفاده از سلاح های جنگی در آمریکا بعد از حادثه تیراندازی اورلندو افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست گزارش داد طبق نظر سنجی شبکه سی. بی. اس. پس از تیراندازی روز یکشنبه با سلاح نیمه اتوماتیک در یک کلوپ شبانه در اورلندو که 50 نفر را کشت، 57 درصد آمریکایی ها می گویند سلاح های جنگی در این کشور باید ممنوع شود.

این رقم در مقایسه با نظرسنجی قبلی ماه دسامبر امسال که در آن 44 درصد مردم موافق ممنوعیت سلاح بودند، 13 درصد رشد داشته است.

نظرسنجی ماه دسامبر نیز نشان داده بود که حمایت مردم از سلاح های جنگی به پایین ترین مقدار خود طی بیست سال اخیر رسیده است.

نظرسنجی قبلی، پس از حادثه تیراندازی در سن برناردینو کالیفرنیا انجام شد که طی آن یک زوج، با سلاح جنگی، 14 نفر را کشته و 21 نفر را زخمی کردند.

تیراندازی ارولندو باعث افزایش بحث ها در خصوص نقش سلاح های جنگی-ارتشی در جامعه شده است.

به گزارش مجله مادر جونز، از بین هشت حادثه تیراندازی اخیر، هفت مورد آن با چنین سلاح هایی انجام شده است. این سلاح ها قابلیت بارگذاری تعداد زیادی فشنگ را دارند-معمولا 30 عدد-و تیراندازان ماهر می توانند ظرف چند ثانیه دوباره خشاب آن را پر کنند. این باعث می شود تیرانداز بتواند در مدت کمی، چندین خشاب اسلحه را خالی کند و ظرف چند دقیقه ده ها نفر را مصدوم کند. علاوه بر این، حوادثی که با این سلاح ها روی می دهند، معمولا گسترده تر و دقیق تر از سلاح های دیگر هستند.

حامیان کنترل سلاح در آمریکا، منطق مالکیت این سلاح های جنگی قدرتمند مانند سلاح های مورد استفاده در تیراندازی های اورلندو و سن برناردینو توسط افراد غیرنظامی را زیر سوال می برند. این سلاح های جنگی برای کشتن افراد در نبرد طراحی شده اند. تولید کنندگان اسلحه معمولا برای دفاع از خود، از اسلحه به عنوان میراث نظامی یاد می کنند. اما از آن سو، مدافعان این گونه سلاح ها معتقدند این سلاح ها در ارتکاب جنایت ها کمتر به کار می روند و میلیون ها قبضه از این سلاح ها، هم اکنون در دست مردم است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار