سی روز با خدا(10)؛

دهم ماه رمضان: روز عیادت افراد بیمار

در هر روز از ماه مبارک رمضان برای شما یک پیشنهاد متفاوت داریم تا به سادگی و بدون زحمت و صرف هزینه کارهای خیر و خداپسندانه انجام بدهید.

سلام. روزتون بخیر و طاعات و عباداتتون قبول. ما یعنی حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان تصمیم گرفتیم تا در ماه رمضان یه تقویم معنوی درست کنیم و هر روز با هم یه کار خوب انجام بدیم. همیشه برای انجام کار خیر و پسندیده لازم نیست تا پول خرج کنیم یا کلی به خودمون زحمت بدیم. خیلی از وقت‌ها توجه به مسائل کوچک هم میتونه کلی اثربخش باشه و یک‌جا برامون ثواب اخروی و دنیوی داشته باشه. در ماه میهمانی خدا با ما همراه باشین.

روز دهم: در ماه مبارک رمضان خیلی ها هستن که دوست دارن روزه بگیرن اما به علت بیماری توانایی انجام این کارو ندارن. چه خوبه که در این ماه مبارک با یک شاخه گل به عیادت بیماران و خصوصاً افراد سالمندی که در بیمارستان ها بستری هستن، بریم و اونها رو برای چند دقیقه هم که شده از تنهایی و ناراحتی دور کنیم.


پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: عیادت کننده از بیمار، در نخلستان بهشت میوه مى چیند و هر گاه نزد بیمار بنشیند، رحمت خدا او را فرا مى گیرد.

رسول خدا(ص) در حدیث دیگری نیز گفته‌اند: خداى عزوجل در روز قیامت مى فرماید: اى پسر آدم ! من بیمار شدم اما عیادتم نکردى؟ عرض مى کند: پروردگارا چگونه تو را عیادت کنم حال آن که تو پروردگار جهانیانى؟ مى فرماید: مگر ندانسته اى که فلان بنده ام مریض شد و عیادتش نکردن ، مگر نمى دانستى که اگر به عیادتش روى ، مرا نزد او مى یابى؟






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار