ارومیه؛

بهره‌برداری از ۱۲۵ طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از آغاز بهره‌برداری همزمان از ۱۲۵ طرح تجمیعی آبیاری تحت‌فشار در این استان در هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اسمعیل کریم‌زاده در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) و آئین کلنگ‌زنی اجرای طرح آبیاری تحت فشار تجمیعی 414 هکتار ازاراضی کشاورزی در ارومیه اظهار داشت: امسال همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی 132 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر 82 میلیارد ریال سرمایه گذاری در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 159 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و 286 خانوار روستایی نیز از عواید اجرای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بهره‌برداری همزمان از 125 طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار در آذربایجان‌غربی با صرف اعتباری افزون بر 36 میلیارد ریال نیز امروز آغاز می‌شود که برای 135 نفر در این راستا اشتغال‌زایی شده و 135 خانوار روستایی نیز از مزایای اجرای این طر‌ح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار را افزایش راندمان آبیاری از 35 درصد به 90 درصد، افزایش کارایی آب در مزرعه، افزایش عملکرد در واحد سطح، جلوگیری از انتشار علف‌های هرز و کنترل آفات و بیماری‌ها، امکان تأمین آب به موقع وبه اندازه برای گیاه متناسب با نیاز آبی گیاه و در نهایت کمک به تسریع روند احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای است که علاوه بر افزایش تولید سبب کاهش 20 تا 30 درصدی در مصرف آب می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان تولید محصول در کشت‌های گلخانه‌ای نیز 20 برابر سایر کشت‌هاست و در حال حاضر در استان زیر ساخت توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای وجود دارد و علاقمندان به سرمایه‌گذاری برای کشتهای متراکم گلخانه‌ای می‌توانند در این راستا از تسهیلات بانکی نیز بهره مند شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.