ایلام؛

تولید محصولات کشاورزی در شهرستان بدره 2 برابرافزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی بدره از افزایش 2 برابری عملکرد تولید محصولات کشاورزی در شهرستان طی سال زراعی 95 - 94 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ اصغر باباخانی اعلام کرد: بارش های بسیار خوب سال زراعی جاری و توزیع مناسب پراکنش آنها، باعث عملکرد مطلوب در کشاورزی شهرستان شد.
باباخانی با بیان اینکه میزان عملکرد سال زراعی جاری 2 برابر میانگین سالانه بوده است، اضافه کرد: بدره 12 هزار هکتار زمین زراعی دارد که 9 هزار هکتار آن هر سال زیر کشت محصولات کشاورزی می رود.
وی افزود: با پایان یافتن فصل برداشت در شهرستان بیش از سه هزار تن گندم نانی مازاد بر نیاز و بیش از 400 تن گندم دروم که در صنایع بیسکویت و ماکارونی سازی قابل استفاده است، از کشاورزان در بخش های مرکزی و هندمینی خریداری شد.
باباخانی اظهار کرد: برداشت محصول گندم امسال با استفاده از 25 دستگاه کمباین و 15 دستگاه دروگر انجام شد و به 2 مرکز خرید در بخش مرکزی و هندمینی تحویل داده شده است.
وی گفت: با توجه به اینکه سطح زیر کشت محصول جو در شهرستان چهار هزار هکتار است، برای نخستین بار با هماهنگی اداره کل پشتیبانی امور دام استان ایلام اقدام به خرید تضمینی محصول جو مازاد بر نیاز کشاورزان منطقه کردیم.
مدیر جهاد کشاورزی بدره افزود: کشاورزان شهرستان در سال زراعی جاری بیش از 380 تن حبوبات پاییزه را در سطح 550 هکتار از زمین های منطقه تولید کردند.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.