اهواز؛

خرید تضمینی کلزا از کشاورزان

کلزا از جمله زراعت‌های مهمی است که مهم‌ترین مزایای آن اصلاح و افزایش حاصلخیزی خاک، کنترل بیماری‌های خاکزی، کنترل علف‌های هرز است و همچنین موجب افزایش 15 تا 25 درصدی عملکرد گندم می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 12 هزار و 662 تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

سیاوش حسین پور افزود: کلزا از جمله زراعت‌های مهمی است که مهم‌ترین مزایای آن اصلاح و افزایش حاصلخیزی خاک، کنترل بیماری‌های خاکزی، کنترل علف‌های هرز است و همچنین موجب افزایش 15 تا 25 درصدی عملکرد گندم  می‌شود.

حسین پور با بیان این‌که خوزستان بعد از استان گلستان و اردبیل در رتبه‌های بعدی تولید این محصول قرار دارد، خاطر نشان کرد: 20 مرکز خرید وابسته به اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی روستایی در شهرستان‌ها خرید این محصول را بر عهده داشته و در این مراکز خرید هر کیلوگرم کلزا با قیمت مصوب ۲۵ هزار و ۳۰۰ ریال با افت مفید ۲ درصد و رطوبت ۱۰ درصد، از کشاورزان خریداری و تاکنون بیش از 12 هزار و 385 تن آن به کارخانجات روغن‌کشی معرفی‌شده از سوی شرکت مادر تخصصی ارسال و 277 تن نیز در مراکز استاندارد نگهداری می‌شود.

وی مبلغ پرداختی به کشاورزان بابت خرید این محصول را 306 میلیارد و 906 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این شرکت برای اولین سال در کنار خرید تضمینی گندم و در راستای عمل به بندهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی، خرید این محصول را عملیاتی کرده است.

 مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا تولیدات در این عرصه بیش از گذشته باشد که در این ارتباط حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که محصول تولیدشده با قیمت مناسب راهی واحدهای فرآوری شود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار