بانوان مسلمان با حفظ نظام خانواده هویت اسلامی جوامع خود را حفظ کنند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دشمنان از همه امکانات برای از بین بردن وحدت و جمعیت مسلمانان استفاده می کنند بنابراین همه باید هوشیار باشند و بانوان مسلمان با حفظ نظام خانواده هویت اسلامی جوامع خود را حفظ کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار جمعی از بانوان فعال فرهنگی ستاد عتبات عالیات استان ضمن تسلیت سالروز وفات بزرگ بانوی اسلام حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) از نیکوترین و عفیف ترین زنان عرب قبل از اسلام و در دوره اسلامی نخستین زنی بود که به پیامبر اکرم (ص)، ایمان آورد.

وی گفت: اسلام یک دین کامل است و زوجیت در اسلام اصل است و خداوند زن و مرد را از یک جنس برای آرامش همدیگر آفرید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: یکی از ضروریات زندگی دنیایی زوجیت است و حیات همه موجودات وابسته به زوجیت است، مرد و زن هر یک اختصاصاتی دارند که با همدیگر تکمیل می شوند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی خداوند فرصت های ویژه ای برای تقویت تقوی در اختیار بشر قرار داده است این ظرفیت برای زن و مرد یکسان است و بستر لازم برای استفاده از فرصت ماه رمضان برای هم زنان و هم مردان بطور یکسان فراهم است.

آیت الله حسینی شاهرودی به شخصیت حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و افزود: حضرت خدیجه(س) آن چه از مال دنیا در اختیار داشت در راه پیشرفت اسلام کریمانه بذل و بخشش کرد.

وی گفت: حضرت خدیجه(س) آن قدر ارزش الهی داشت که برای او مانند حضرت مریم مائده های آسمانی نازل می شد و رسول خدا (ص) فرمودند: خداوند آسیه، مریم، خدیجه و فاطمه را از میان زنان عالم برتری داده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در طول تاریخ نسبت به حضرت خدیجه (س) کوتاهی هایی صورت گرفته که حسادت و کینه ها موجب شده شخصیت این بانوی بزرگوار مطرح نشود و تلاش شود که این شخصیت فاضل کوچک جلوه داده شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه (س) شخصیتی بوده است که به عنوان یک بانوی عاقله در جامعه آن روز مکه معروف بوده و خیر و نیکی آن حضرت به همه اهل مکه می رسیده است.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: تدبیر، خرد و حکمت از مهمترین ویژگی های این بانوی بزرگ اسلام بوده که هیچگاه جذب مال و ثروت دنیایی نشد.

وی به داستان ازدواج نبی مکرم (ص) و حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و افزود: در خصوص ازدواج حضرت خدیجه (س) با نبی مکرم اسلام (ص) تحقیقات وسیعی صورت گرفته که ثابت شده ایشان در هنگام ازدواج با پیامبر (ص) 27 سال سن داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: حضرت خدیجه (س) در عین اینکه در شرایط سخت عربستان و فرهنگ غلط جاهلی و فرعونی زندگی می کرد اما در آن فرهنگ غلط غرق نشد و با خداوند معامله کرد.

وی اضافه کرد: حضرت خدیجه (س) در ابعاد گوناگون انسانی، شخصیتی والا و ارزشمند داشت او از چنان شخصیت ممتازی برخوردار بود که پیامبر (ص) او را به همسری پذیرفت.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: دشمنان وقتی می توانند از جوامع مسلمانان سوء استفاده کنند که وضعیت خانواده های آن جامعه منسجم نباشد و از تمامی امکانات برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: شیاطین انسی هستند که بدتر از شیطان جن است و آمریکا واقعا شیطان بزرگ است که تلاش می کند خانواده ها را به فساد بکشاند زیرا فساد خانواده باعث نابودی جوامع می شود.

وی ادامه داد: همه باید نسبت به مسائل حساسیت داشته باشیم و باید غیرت دینی داشته باشیم و از دین خدا دفاع کنیم و تلاش کنیم انسانیت در جوامع رواج پیدا کند.

انتهای پیام/م - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.