حمایت روزنامه "روپرت مرداک" از باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا

روزنامه تایمز از مردم انگلیس خواست با هوشیاری بیشتری در همه‌پرسی روز پنج‌شنبه شرکت کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، روزنامه تایمز در شماره امروز خود در واکنش به حمایت روزنامه سان از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت)، خواستار باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا شد. 

این روزنامه انگلیسی امروز شنبه در یک سرمقاله طولانی با عنوان "چرا ماندن برای انگلیس بهتر از رفتن است؟" از خوانندگان خود خواست با عاقبت‌اندیشی بیشتری در همه‌پرسی پنج‌شنبه هفته جاری شرکت کنند. 

روزنامه تایمز در این مقاله با حمایت از مواضع دیوید کامرون – نخست وزیر انگلیس – خود را رو در روی روزنامه سان قرار داد که حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست.

حمایت تایمز از باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا به این معناست که «روپرت مرداک» - مالک این روزنامه که از او با عنوان "غول دنیای رسانه" یاد می‌شود – از پیروزی کمپین مخالف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی 23 ژوئن (سوم تیرماه) اطمینان دارد.

در بخشی از سرمقاله امروز تایمز آمده است: رای مردم انگلیس به باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا باید یک رای منطقی باشد و نه احساسی؛ چراکه رای خروج از اتحادیه اروپا اگرچه "رای عدم اعتماد" به اتحادیه اروپا خواهد بود، پیامدهای ناشناخته‌‌ای را برای انگلیس به دنبال خواهد داشت. 

این روزنامه در ادامه نوشت: مردم همیشه تغییر را به حفظ وضع موجود ترجیح می‌دهند زیرا تغییر هیجان‌انگیزتر از تداوم است؛ اما حامیان تغییر باید بدانند که هزینه‌های خروج از اتحادیه اروپا بیشتر از فواید آن است. در حالیکه ماندن در این اتحادیه می‌تواند باعث شکل‌گیری اتحاد جدیدی به رهبری انگلیس میان کشورهای عضو برای پیشبرد اصلاحات اقتصادی و تجارت آزاد شود.

روزنامه تایمز در پایان با تکذیب شایعاتی مانند کمک مالی هفتگی 350 میلیون پوندی انگلیس به اتحادیه اروپا و عضویت قریب‌الوقوع ترکیه در این اتحادیه که با هدف ترغیب رای‌دهندگان به تغییر وضع موجود منتشر می‌شوند، نوشت: نفس همه پرسی 23 ژوئن، انتقاد از رفتارهای غیردموکراتیک اتحادیه اروپا است و پیروزی موافقان تغییر در این همه‌پرسی، غرور این اتحادیه را در هم خواهد شکست. اما پیروزی در این همه‌پرسی به معنای شروع یک راه سخت و طولانی برای انگلیس و دیوید کامرون است. در صورتیکه رای به ماندن در اتحادیه اروپا می‌تواند باعث افزایش قدرت و جایگاه انگلیس در این اتحادیه شده و آغازگر یک جنبش اصلاحی بزرگ در بطن آن باشد.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار