ایجاد شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در دو کشور

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از ایجاد 2 شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد.

جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ایجاد شعبه دانشگاه های پزشکی کشور ظرفیت های لازم را داراست و تمام دانشگاه های بزرگ و معتبر دنیا هم این مسیر را دنبال می کنند.

وی با اشاره به علاقه مندی 2 کشور فرانسه و  ایتالیا برای ایجاد شعبه دانشگاه های پزشکی ایران در این 2 کشور گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه دارد در 2 کشور، به غیر از فرانسه و ایتالیا شعبه راه اندازی کند. این راه اندازی نیازمند ایجاد زیرساخت های آموزشی، تأمین نیروی هیئت علمی و کسب پذیرش از کشور مقصد است.

جعفریان افزود: کشور مقصد باید شعبه دانشگاه ما را به رسمیت بشناسد اما تنظیم استانداردها برای این منظور بسیار زمان بر است از طرفی شعبه دانشگاه های پزشکی در کشورهای دیگر باید مدرکی مورد تأیید کشور ما را صادر کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با  بیان اینکه این اقدامات تحت تأثیر مسائل دیپلماتیک نیز است اظهار داشت: قبل از برجام کشورهای دیگر در این خصوص پاسخی به ما نمی دادند اما ایجاد زمینه های دیپلماتیک موجب گسترش روابط شد.

جعفریان بیان کرد: اگر بتوان در کشورهای دانشجوپذیر شعبه زد قطعاً گروه هایی تمایل به تحصیل در دانشگاه های پزشکی ما را دارند. اکنون در حال پیگیری به انجام مذاکرات برای ایجاد شعبه در 2 کشور هستیم و مذاکراتی را صورت داده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار