مدیرعامل بنیاد رودکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تا رسیدن به یک ارکستر استاندارد فاصله زیادی داریم

در حال حاضر ارکستر به یک فضای آرام رسیده است و می‌توانیم خیلی منطقی موضوع را دنبال کنیم.

بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی در خصوص وضعیت فعلی ارکستر حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر ارکستر به یک فضای آرام رسیده است و می‌توانیم خیلی منطقی موضوع را دنبال کنیم. البته ما برای اینکه به یک ارکستر استاندارد برسیم، فاصله معناداری داریم و برای آن برنامه مشخص و مدونی طراحی شده است. با توجه به اینکه همیشه ارکسترها درگیر یک امواجی بوده، نتوانسته است شرایط آرام و بدون حاشیه‌ای را داشته باشد.

وی درباره برنامه‌های طراحی شده برای ارکستر بیان کرد: ما به این فکر هستیم که برنامه آموزشی و اجرایی را طوری طراحی کنیم که کیفیت ارکستر را به استانداردهای بین المللی نزدیک کنیم و این برنامه بین 3 تا 5 سال زمان می‌برد و تداوم این برنامه باعث می‌شود که ما به آن استاندارد نزدیک شویم.

وی افزود: انتخاب اعضای دائمی ارکستر که قراردادهای سالانه، امنیت شغلی و بیمه داشته باشند جزو اصول اولیه و زیرساخت‌های ماست. ما به دنبال انتخاب هشتاد نفر نوازنده تمام وقت هستیم که در عین حال بتوانیم با آنها کارهای آموزشی انجام دهیم و در حال تمرین و اجرای رپرتوار متناسب با سطح ارکستر باشند و بتواند به کیفیت آن کمک کند.

مدیر عامل بنیاد رودکی ادامه داد: لیستی از رهبران خارجی و ایرانی انتخاب شده‌اند که به برنامه ارکستر و بحث آموزشی کمک کنند و اجرا هم داشته باشند. برنامه‌ریزی سالانه ارکستر شروع شده است که دو رپرتوار جدی موسیقی کلاسیک و ملی را دنبال می کنند. موسیقی ملی با عنوان آثار آهنگسازان ایرانی که در حوزه موسیقی کلاسیک قرار می گیرند و آثاری هم هستند که رنگ و بوی موسیقی ایرانی دارند.

جمالی در خصوص حضور خود در آینده به عنوان مدیرعامل بنیاد رودکی اظهار داشت: دوره مدیریت در بنیاد دو سال است و پس از آن که دوره تمام شد، مدیر باید نظر خود را اعلام کند و پس از آن با نظر هیئت امنا تصمیم تازه‌ای گرفته می شود که هنوز مشخص نشده اما مهم این است که فعالیت‌ها متوقف نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد و اینکه چه اتفاقاتی در این دو سال افتاده است، نشان می دهد که قابل تمدید هست یا خیر. البته حجم کار در بنیاد بسیار زیاد است اما همانطور که گفتم آنچه که اهمیت دارد این است که فعالیت‌ها به خصوص در حوزه ارکسترها متوقف نشود و به سیستم بعدی انتقال پیدا کند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار