یزد؛

اجرای برنامه‌های ماه رمضان در بیش از ۷۰۰ کانون یزد

در ماه رمضان امسال، برنامه های متنوعی در بیش از ۷۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان، اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محسن رستگاری گفت: مراسم جزءخوانی قرآن، تفسیر، احکام، پرسش و پاسخ و مشاوره در بیش از ۷۰۰ کانون فرهنگی و هنری استان در حال اجراست.

وی، از استقبال و حضور پرشور مردم در برنامه‌های مساجد خبر داد و افزود: برنامه «دورهمی» عنوان برنامه‌ای است با مشاوره رایگان که در این برنامه آموزش کمک‌های اولیه و تغذیه سالم ارائه می‌شود.

رستگاری، با اشاره به اینکه این برنامه در ۱۰ مسجد در حال برگزاریست، گفت: طی تفاهم‌نامه با جمعیت هلال احمر، چگونگی تغذیه سالم و بحث کمک‌های اولیه و امداد و نجات در مساجد مختلف در سطح شهر یزد در حال اجراست.

وی ادامه داد: این برنامه یک ساعت قبل از افطار از ساعت ۱۹ تا ۲۰ و هر مسجدی طی چهار روز از ۲۹ خردادماه تا اول تیرماه آموزش‌های لازم ارائه خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان، مسابقه کتابخوانی کریم اهل بیت (ع) ویژه ولادت امام حسن مجتبی (ع) را از دیگر برنامه‌ها در ماه رمضان برشمرد و افزود: سوالات این مسابقه از کتاب زندگانی امام حسن (ع) گزیده‌ای از منتهی الامال شیخ عباس قمی ارائه و آزمون آن نیز ۲۶ خردادماه با حضور نزدیک به ۲۰۰ نفر در حسینیه بزرگ کسنویه برگزار شد.

رستگاری، از برگزاری مراسم «دومین خورشید» جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در یزد خبر داد و تصریح کرد: در این مراسم حجت‌الاسلام شیخ مهدی میرحسینی به سخنرانی می‌پردازد.

وی، با اشاره به اینکه این جشن روز سه شنبه اول تیرماه در حسینیه کسنویه و به همت کانون فرهنگی هنری آیت الله سیدمحمدکاظم طباطبایی برگزار خواهد شد گفت: اجرای گروه سرود عاشقان ولایت، مسابقه نقاشی ویژه کودکان از جمله برنامه‌های این مراسم است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار