گلوله‌ «اِی‌آر-15» بدن انسان را متلاشی می‌کند+ تصاویر

وبسایت‌وایرد در گزارشی آسیب حاصله از شلیک گلوله‌ «اِی‌آر-15» را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وایرد، همه تفنگ‌ها قابلیت کشتن را دارند؛ اما برخی از آنها را می‌توان مرگبار خواند. آسیبی را که یک «اِی‌آر15» و یک تفنگ‌دستی 9 میلیمتری به انسان وارد می‌کند را با هم مقایسه کنید. یک جراح «تراما» در این‌خصوص می‌گوید:« یکی از آنها مانند یک نارنجک عمل می‌کند در حالیکه جراحت دیگری مانند زخم یک چاقو است.»

«ای‌آر۱۵» یک تفنگ تهاجمی کالیبر ۵٫۵۶ میلی متری و ساخت آمریکا است. این اسلحه معمولاً برای کشتارهای دسته‌جمعی استفاده می‌شود. در قتل‌عام «اورلندو» در ایالت فلوریدا نیز یکی از مدل‌های همین اسلحه استفاده شده بود. این امر موجب تقاضای همگان برای ایجاد ممنوعیت استفاده از این نوع سلاح‌ها شد.

گلوله یک تفنگ‌دستی نهایتاً وارد پوست بدن می‌شود و از آن جلوتر نمی‌رود. استخوان انسان در بیشتر موارد در مقابل این گلوله مقاومت می‌کند. این در حالیست که گلوله ای‌آر-15 می‌تواند سه اینچ از استخوان انسان را از هم بپاشد و آن را پودر کند.

یک جراح تراما در دانشگاه تگزاس می‌گوید: «اگر این گلوله به کبد انسان برخورد کند، کبد به شکل یک قالب ژله در می‌آید که به زمین افتاده و تکه تکه است.» همچنین حفره‌ای که در بدن ایجاد می‌شود به اندازه یک پرتقال خواهد بود. این گلوله هنگام برخورد به بدن انسان بافت‌هایی را که مستقیم به آنها برخورد نمی‌کند را نیز از بین می‌برد. در نتیجه انسان با از دست دادن خون بسیار زیاد با مرگ مواجه می‌شود. به گفته جراحان جراحت حاصل از گلوله یک تفنگ دستی با یک بار جراحی درمان می‌شود؛ این در حالیست که زخم حاصله از برخورد گلوله ی ای‌آر-15 نیازمند 3 تا 10 جراحی است.

به گفته تحلیلگران با آنکه شلیک گلوله‌ای از یک تفنگ‌دستی نیز انسان را به کشتن می‌دهد؛ اما گلوله‌ی ای‌آر-15 به مراتب کشنده‌تر است.

گلوله‌ی«اِی‌آر-15» بدن انسان را متلاشی می‌کند+ تصاویر


گلوله‌ی«اِی‌آر-15» بدن انسان را متلاشی می‌کند+ تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
متخصص
۱۳:۰۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
به نظرم راحت میشه کسانی که از سلاح شناختی ندارن رو ترسوند ولی بعضی از مردم از بقیه آگاه تر هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
فقط کلاشنیکف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
پس گلولش کو...؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
اینقدر شیطان بزرگ رو حلواحلوا نکنین
طبل تو خالیه
آخرین اخبار