مسئول کمیته آموزش ورزش های رزمی خوزستان گفت: ایجاد بسترهای مناسب برای حضور جوانان در اماکن ورزشی تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد به همین جهت هرچه در راستای توسعه زیرساخت ها تلاش شود جوانان بیشتری را می توانیم به سمت ورزش سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  امید بیگی نژاد با توجه به بحث آموزش را یکی از ضرورت ها برای ارتقای سطح کمی و کیفی هر رشته ورزشی برشمرد و اظهار کرد: خوزستان در رشته های رزمی ظرفیت های بالایی دارد و در رقابت های کشوری و آسیایی همواره نمایندگان شایسته ای را به ورزش کشور معرفی کرده است.
وی افزود: یکی از راه های توسعه ورزش های رزمی فراهم کردن زیرساخت ها برای رده های پایه و برگزاری مستمر دوره های آموزشی است.
مسئول کمیته آموزش ورزش های رزمی خوزستان همچنین به رشته ورزشی پینت بال یکی از رشته های جذاب ورزش های رزمی اشاره کرد و گفت: پینت بال یکی از رشته های جذاب و پرهیجان ورزش های رزمی به شمار می رود که از زمانی که فعالیت این رشته در استان آغاز شده استقبال خوبی از آن صورت گرفته است. 
وی بیان کرد:این رشته ورزشی شرایط خاصی داشته و امکانات خاصی را نیز می طلبد اما تاکنون زیرساخت های لازم درسطح استان آنگونه که انتظارمی رفت برای این رشته فراهم نشده است.
بیگی تصریح کرد: اگرچه در سطح استان باشگاه هایی در این زمینه فعالیت می کنند اما فضاهای موجود به نسبت استقبال گسترده جوانان از این رشته، کافی نیست و نیاز است مسئولان ورزشی استان نگاه ویژه ای به این رشته پرهیجان داشته باشند.
مسئول کمیته آموزش ورزش های رزمی خوزستان گفت: رشته ورزشی پینت بال یک رشته بین المللی است اما دربرخی از باشگاه های استان از موانع و تجهیزات استاندارد استفاده نمی شود و همین امر روند آموزش را با مشکل مواجه می سازد.
وی افزود: در زمان حاضر در برخی از استان ها ورزش های رزمی به صورت حرفه ای دنبال شده و زیرساخت های لازم نیز برای توسعه این رشته ها فراهم شده است اما دراستان خوزستان بخصوص در شهرستان اهواز باوجود استعدادهای خوبی که دارد هنوز نتوانسته ایم اهداف خود را به صورت کامل محقق کنیم.
بیگی درخصوص راه اندازی یک زمین پینت بال در شهرستان اهوازگفت: باتوجه به کمبودهایی که دراین شهرستان احساس می شد یک زمین استاندارد را در این شهرستان شناسایی کرده و حدود یک ماه است که راه اندازی شده و استقبال خوبی را نیز تاکنون از این رشته شاهد بوده ایم.
وی ادامه داد:یکی ازبزرگترین مشکلات باشگاه داران استان تهیه تجهیزات مورد نیاز رشته پینت بال است چرا که وسایل لازم این رشته تولید داخلی نداشته و تمامی وسایل مورد نیاز باید از خارج کشور وارد شود و همین امر تا حدودی کار ورزشکاران، مربیان و باشگاه داران را سخت کرده است.
مسئول کمیته آموزش ورزش های رزمی خوزستان گفت: با توجه به شرایط تحریم ها در سال های اخیر تنها از یک نوع سلاح برای این رشته استفاده می کنیم درحالی که تنوع سلاح در این رشته بسیار بالا است که استفاده از آن ها بر جذابیت این رشته پر طرفدارمی افزاید.
وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با حمایت مسئولان فدراسیون تجهیزات بیشتری را وارد و این رشته را به صورت حرفه ای تر دنبال کنیم.
بیگی تصریح کرد:اگرچه درداخل کشور و بخصوص در خوزستان توانمندی ساخت تجهیزات و  سلاح های مورد نیاز این رشته وجود دارد اما انحصاری بودن آن توسط کشورهای آسیای شرقی محدودیت هایی را در این زمینه ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: در زمان حاضر این رشته زیر نظر فدراسیون ورزش های همگانی است اما هیات  استان آنگونه که انتظار می رود به این رشته نگاه نمی کند و اولویت خود را بر روی برگزاری همایش های پیاده روی گذاشته است در حالی که این رشته نیز می تواند نوجوانان و جوانان بسیاری را به سمت اماکن ورزشی بکشاند. 
مسئول کمیته آموزش ورزش های رزمی خوزستان گفت: از آنجا که خوزستان ورزشکاران مطرحی در رشته های رزمی دارد انتظار می رود اداره ورزش و جوانان استان در زمینه اعزام این ورزشکاران به مسابقات کشوری حمایت بیشتری داشته باشد.
پینت بال را در زبان فارسی در قیاس با تیراندازی، رنگ‌اندازی می نامند. بازی رنگ‌اندازی در ایران طرفداران بسیاری دارد و در سطح حرفه ای هم در ایران بسیار پیشرفت داشته به طوری که لیگ حرفه ای این ورزش در ایران از سال 1388تاسیس شده و تیم داتیس از ایران به عنوان تیم ملی در چهار دوره متوالی قهرمان آسیا شده و در مسابقات بین قاره ای که در فرانسه برگزار شد نیز توانستند به مقام پنجم دست پیدا کنند. 
زمین های بازی رنگ‌اندازی مختلفی در ایران وجود دارند که به سرعت در تمامی استان ها شاهد تاسیس باشگاه های بازی رنگ‌اندازی هستیم.
نخستین باشگاه در ایران به نام پینت بال متریکس در سال 1381 ساخته شد که بزرگترین زمین رنگ‌اندازی سرپوشیده جهان است.
این رشته در خوزستان نیز توسط برخی از باشگاه ها راه اندازی شده و در زمان حاضر در مجتمع فجر سپاه و دو باشگاه دیگر یکی در منطقه زیتون کارمندی و دیگری یک زمین استاندارد در منطقه کیانپارس اهواز جنب نمایشگاه بین المللی در این رشته فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ض

برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.