یزد؛

عدم بحران شرکت سنگ آهن مرکزی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی

شرکت سنگ آهن مرکزی در راستای انجام فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اجرای اقتصاد مقاومتی، امروز با وجود شرایط حاکم دچار بحران نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با اشاره به اینکه این شرکت بحث اقتصاد مقاومتی را در سال 91 و 92 در دستور کار خود قرار داده است بیان کرد: باطله برداری در شرکت سنگ آهن مرکزی چغارت از سال 80 تا 90 حدود 73 میلیون تن و از سال 90 تا 94 معادل 71 میلیون تن بوده است که نسبت باطله برداری در این چهار سال با ده سال قبل برابری می کند.

محمدجواد عسکری افزود: از سال 80 تا 90 در چغارت كمتر از 10 درصد درآمد حاصل از فروش سنگ دانه بندی صرف باطله برداری شده، در حاليكه طی چهارسال گذشته این میزان حدود 80 درصد بوده است.

وی گفت: با اینکه کار خیلی سختی بود اما امروز شرکت سنگ آهن مرکزی در راستای انجام فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اجرای اقتصاد مقاومتی، امروز با وجود شرایط حاکم دچار بحران نشده و عمر معدن و اشتغال منطقه حفظ شده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی به مشکلات مالی این شرکت اشاره و عنوان کرد: گرچه بحث مالی شرکت باتوجه به قیمت جهانی سنگ تا 2 سال آینده ادامه داشته باشد اما ما در حال تمرین برای رد کردن بحران مالی و حفظ جمعیت بالای کارگری شرکت تا دو سال آینده هستیم و این مشکلات با کمک پرسنل مجموعه شرکت در حال حل شدن است.

عسکری با بیان اینکه سرمایه گذاری از اهداف شرکت سنگ آهن مرکزی بوده است اظهار کرد: تاکنون 305 میلیارد تومان توسط شرکت سرمایه گذاری شده است و موضوعاتی چون گندله سازی، فاضلاب شهری و فولاد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بحث گندله سازی را از دغدغه های شرکت سنگ آهن مرکزی عنوان کرد و افزود: تاکنون در بحث گندله سازی حدود 30 درصد پیشرفت داشتیم که امیدواریم تا پایان سال 96 و اوایل سال97 بحث مکانیک کار تمام و راه اندازی شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی همچنین با اشاره به انجام طرح فولادسازی گفت: چون بحث نقدینگی باتوجه به اینکه قیمت سنگ خیلی پایین آمده در شرایط سختی است که امیدواریم آن را عملیاتی کنیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار