ارومیه؛

600 هزار حاشیه نشین شهری در آذربایجان غربی

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به این مطلب گفت: متاسفانه حاشیه نشینی در استان با روندی فزاینده در حال رشد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،شهلا تاجفر، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: متاسفانه طی آخرین سرشماری صورت گرفته اذربایجان غربی 600هزار حاشیه نشین شهری دارد.

وی ادامه داد: این تعداد حاشیه نشین در اطراف شهر های بزرگ استان ساکن هستند که نیازمند ساماندهی اصولی می باشند.

تاجفر با بیان اینکه با ساماندهی حاشیه نشین های شهری می توانیم در برابر بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز شهر و جامعه خود را بیمه کنیم، تصریح کرد: این تعداد افراد در بیش از 3هزار هکتار از زمین های اطراف شهر های بزرگ استان ساکن هستند که شهرهای ارومیه، میاندوآب، بوکان، مهاباد و خوی بیشترین تعداد حاشیه نشین های شهری را در اطراف شهر جای داده اند.

وی، با اشاره به برنامه های اعلام شده از سوی دولت در راستای آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و محدوده شهرها، گفت: باید مسئولان استانی و شهرستانی نیز با توجه و دقت بیشتر این موضوع اجتماعی را پیگیری کنند چرا که غفلت در این مهم می تواند آسیب های جبران ناپذیر ی را بر پیکره اجتماع وارد کند.

تاجفر در ادامه با تاکیدبر آسیب های احتمالی حاشیه نشینی در شهر ها گفت:  حاشیه نشینی در اطراف شهر ها علاوه بر مخدوش کردن چهره شهر اگر مورد توجه ساماندهی قرار نگیرند می تواند به خطری جدی تبدیل شود که جامعه را از از ناحیه فرهنگی و هم اجتماعی تهدید کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.