ارومیه؛

برگزاری شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در آذربایجان غربی

شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مهندس سعادت در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان افزود: برخی افراد ادعا دارند که در خصوص انتقال و نشر ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان امروزی، اقدامات خوبی صورت نگرفته است که این سخنان بی اساس بوده و هیچ فراموشی در خصوص دفاع مقدس، شهدا، ایثارگران و جانبازان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: آحاد مردم ایران نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی حساس هستند و این را می توان از برگزاری آیین های گرامیداشت شهدا که به صورت خودجوش در جای جای شهر انجام می شود، فهمید.

وی ادامه داد: مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید با تمام قوا در حوزه دفاع مقدس و حفظ و نشر ارزش ها وارد شده و نگاه ویژه ای به این امر دارد ولی به رغم تمام اقدامات، کاستی هایی نیز در این حوزه وجود دارد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: 51 درصد افراد به کارگیری شده در استانداری و فرمانداری های آذربایجان غربی از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند.

سردار سعید قربان نژاد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: 100 هزار و 38 نفر رزمنده از این استان در دفاع مقدس هشت ساله حضور یافته بودند و مردم این استان 9 هزار و 812 شهید در آن دوران تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از فراموشی و تحریف تاریخ دفاع مقدس، نیازمند سند دارکردن ایثارگری های دفاع مقدس در استان هستیم، اضافه کرد: از 10 هزار سند موجود در حوزه دفاع مقدس در استان با اقدامات صورت گرفته به 54 هزار سند مکتوب و 280 فیلم رسیده ایم.

وی ادامه داد: باید نقش بی نظیر آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس پررنگ تر شود

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.