شهرکرد؛

طرح بازی های بومی محلی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

طرح «بازی های بومی محلی» با هدف احیای فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: بازي بخش اصلي زندگي انسان است كه با حس كنجكاوي و با انگيزه شناختن دنياي پيرامون او آغاز مي شود و با توجه به اینکه نوع بازي در طي مراحل رشد، در جامعه هاي گوناگون شهری و روستایی متفاوت است، در ميزان هوش و ويژگي هاي فردي كودك نيز تأثير دارد.

فرزاد رحیمی با اشاره به اینکه بازی ها متناسب با نیازها و محیط زندگی هر جامعه متنوع است، افزود: در طرح «بازی های بومی محلی»، اعضا با پرس و جو از بزرگترها نام و روش اجرای بازی ها را جمع آوری کرده و آن را با دیگر بچه ها در مرکز اجرا می کنند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در مرکز فرهنگی هنری شلمزار در استان اضافه کرد: قوطور، بالابلندی، وسطی، دیس دیس، هفت خط، خروس جنگی، ارنگه و ارنگه، آ آ و ... از جمله بازی های در حال اجرا در این طرح است.

رحیمی خاطر نشان کرد: ارائه تحقیق و پژوهش، گردآوری بازی های بومی و محلی در کتابچه ای مصور، ساخت نشریه دیواری، کاردستی، فیلم کوتاه، داستان نویسی و شعر سرایی، نقاشی خلاق با تکنیکهای متنوع و ساخت ماکت بازی ها از جمله فعالیتهای پیش بینی شده مرکز فرهنگی هنری شلمزار در اجرای طرح یک ساله بازی های بومی محلی است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.