اهواز؛

بیشتر کودکان کار در اهواز بومی نیستند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز گفت: طبق مطالعات انجام شده تعداد قابل توجهی از کودکان کار در اهواز بومی نیستند و تنها وظیفه شهرداری در این رابطه جمع‌آوری آنها است.

به گزارش گروه استان های باشگا ه خبرنگاران جوان، از اهواز ،امید آهن‌جان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: درگذشته به مسائل عمرانی و  فرهنگی کمتر پرداخته شد اما اکنون در دوره کاری شورای چهارم موفق شدیم برای زیرساخت‌های فرهنگی شهر فکرهای خوبی کنیم.

وی تصریح کرد: به مدت 11 سال هیچ فرهنگسرایی در شهر اهواز احداث نشد اما در دوره شورای چهارم  7 فرهنگسرا در7 منطقه کلنگ‌زنی شد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که در طول سال‌جاری  4 الی5 فرهنگسرا را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز با بیان اینکه در دوره شورای چهارم موفق به احداث 39 زمین چمن مصنوعی شدیم خاطرنشان کرد: با توجه به آمار اعلام شده از سوی فرمانداری 119 محله در کلان‌شهر اهواز وجود دارد.

وی تأکید کرد: در نظر داریم تا پایان سال‌جاری تعداد زمین‌های چمن به 119 افزایش دهیم که در هر مرحله استانداردهای لازم را رعایت کنیم.

آهن‌جان با بیان اینکه اهواز بعد از مشهد دومین شهری است که بیشترین میزان حاشیه‌نشین را دارد توضیح داد: بر اساس این موضوع در نشستی که به میزبانی تبریز با معاونان فرهنگی کلان‌شهرها انجام شد مقرر شد از ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های محلات در توسعه مناطق حاشیه‌نشین استفاده شود.

وی بررسی تعیین محل‌های  انتظار شهروندان یکی دیگر از اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در شهر اهواز بوده است و افزود: سعی داریم زمان‌های انتظار شهروندان را با مطالعه کتاب شهروندی پر کنیم.

آهن‌جان با بیان اینکه یکی از این زمان‌های انتظار، مدت مسافرت‌های درون شهری است بیان کرد: با برنامه‌ریزی صحیح سعی داریم  طرح کتاب اتوبوس و کتاب تاکسی زمان‌های انتظار شهروندان را به صورت مطلوب و مفید پر کنیم.

وی از چاپ بیش از 650 هزار جلد کتابچه آموزش شهروندی و محصولات فرهنگی توسط معاونت فرهنگی شهرداری خبر دارد و افزود این میزان از کتاب‌های چاپی به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفت.

آهن‌جان گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته در صدد هستیم در مطب پزشکان، آرایشگاه‌ها و پیرایشگاه‌ها، بانک‌ها و... که همگی محل انتظار شهروند است کتابچه‌های آموزش شهروندی جهت مطالعه در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اهواز دومین کلان‌شهر بعد از تهران به‌شمار می‌رود که طرح شهردار مدرسه را انجام داد تشریح کرد: این طرح در مقطع راهنمایی(متوسطه اول) و در 122 مدرسه برگزار شد و شهرداران با رای مستقیم دانش‌آموزان انتخاب می‌شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز ادامه داد: شهرداران انتخاب شده می‌توانند به‌صورت مستقیم با شهرداری مکاتبه و ارتباط داشته باشند و مشکلات مدرسه را تا حد شعاع 500 متری به شهرداری اعلان کنند.

وی با اشاره به احداث 2 پارک بانوان در شهر اهواز که یکی در گلستان جنب صدا و سیما و دیگری در پارک شهروند است گفت: در تلاش هستیم در دو منطقه دیگر (یکی منطقه یک و دیگری منطقه هشت) 2 پارک بانوان احداث کنیم.

آهن‌جان بیان کرد: در سال‌جاری در صدد تصویب طرح جامع فرهنگی هستیم تا بر اساس این طرح  و از آنجایی که در سال‌جاری  برنامه دوم توسعه عمران شهرداری نوشته می‌شود و بر مبنای آن راه‌کارهای سازمان‌ها، معاونت‌ها و مناطق مشخص می‌شود، بدانیم به منظور انجام کارهای فرهنگی از کدام منطقه شروع کنیم.

وی با اشاره به آغاز طرح کوچک‌سازی شهرداری‌ها گفت: متأسفانه کلان‌شهر قم و کرج با اجرای طرح موافق  نیستند و در صدد حذف معاونت اجتماعی و فرهنگی و تبدیل شدن آن به سازمان فرهنگی ورزشی هستند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز اضافه کرد: معاونت‌های فرهنگی شهرداری کلان‌شهرها در این خصوص نامه‌ای تنظیم و به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کردند.

آهن‌جان با بیان اینکه تا سال گذشته مسئولیت ساماندهی کودکان کار با معاونت فرهنگی شهرداری اهواز بود تاکید کرد: پس از تصمیمات اتخاذ شده این بخش به معاونت خدمات شهری واگذار شد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در بخش کودکان کار و متکدیان تاکید کرد: در سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر ارگان‌های مرتبط، قانونی برای ساماندهی کودکان کار وجود دارد اما ساماندهی کودکان کار فاقد قانون مشخص در شهرداری‌ها است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز در پایان بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده تعداد قابل توجهی از کودکان کار در اهواز بومی نیستند و تنها وظیفه شهرداری در این رابطه جمع‌آوری آنها است.

انتهای پیام/ض
برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار