تظاهرات دهها هزار آلمانی در مخالفت با نژادپرستی

هزاران نفر از مردم آلمان در اعتراض به نژادپرستی و گروه‌های مخالف ورود پناهجویان به این کشور، تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، آلمان در سال گذشته پرطرفدارترین کشورِ مقصد برای پناهجویان بوده و بیش از یک میلیون مهاجر را پذیرفته‌ است؛ از زمان ورود پناهجویان، حملاتِ ناشی از نژادپرستی و همچنین فعالیت‌های گروه‌های ضد اسلامی در این کشور افزایش یافته است.

این تظاهرات در شهر بخوم در غرب آلمان آغاز شد و روز یکشنبه در برلین، لایپزیگ و مونیخ ادامه یافت. به گفته سازمان‌دهندگان این تظاهرات، بیش از 33 هزار نفر در تظاهرات موسوم به «دست در دست هم علیه نژادپرستی» شرکت کردند.

شانزده شهر کوچکتر آلمان نیز شاهد تظاهراتی مشابه بودند. رینر هافمن، رئیس کنفدراسیون سندیکاهای آلمان گفت: «اکثر مردم آلمان طرفدار گشاده‌رویی و انسانیت هستند، نه نژادپرستی احمقانه!»     

بسیاری از پناهجویانی که راهی اروپا شده‌اند، اهل برخی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا هستند.     
             
محققان دانشگاه لایپزیگ با همکاری بنیاد هاینریش بُل، بنیاد روزا لوکزامبورگ و بنیاد اتو برِنر چندی پیش اعلام کردند نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد اسلام هراسی به طور قابل توجهی در آلمان افزایش یافته است.

در این بررسی که بر روی 2 هزار و 420 نفر انجام شد از هر دو شرکت کننده، یک نفر به این سؤال که آیا به دلیل ازدیاد جمعیت مسلمانان در آلمان، شهروندان این کشور گاهی احساس غریبگی در کشور خود دارند پاسخ مثبت دادند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار