ارومیه؛

تمامی برنامه های دولت تدبیر و امید بر مبنای عقلانیت و تدبیر استوار است

مراسم بزرگداشت هفته جهاد سازندگی با حضور فرماندارو بخشدار محمدیار و تعدادی از مسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی محمدیار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،فرماندار شهرستان درابتداء ضمن عرض سلام و درود به روح پرفتوح معمار كبير انقلاب اسلامي ايران امام خميني (ره) و آرزوي طول عمربا عزت و پربركت براي رهبر معظم انقلاب و آرزوی توفیق برای دولت محترم تدبیر و امید و تبریک هفته جهاد کشاروزی در خصوص اهمیت و نقش جهاد کشاورزی در حفظ استقلال اقتصادی کشور مطالبی را بیان داشتند.

فرماندار با تقدیر و تشکر از مسئولین و کارکنان جهاد کشاورزی گفت:

در طول سالهای گذشته تمامی تلاش کارشناسان زحمت کش جهاد کشاورزی بر این بوده تا با تولید محصولات کشاورزی سالم استقلال اقتصادی کشوررا حفظ کنند .

فرامرزی افزود: امروز مسئولین امر در حال برنامه ریزی برای بالابردن راندمان تولید و تولید محصولات ارگانیک و سالم هستند و می طلبد که کشاورزان عزیز از نظرات کارشناسان استفاده نمایند.

وی خاطرنشان کرد:

هر کشوری که در بخش کشاورزی و تولید محصولات غذایی بتواند نیاز خود را بر آورده کرده و استقلال اقتصادی خود را حفظ کند در عرصه بین المللی حرفی برای گفتن خواهد داشت .

وی گفت: اگر بخواهیم به این استقلال و خودکفایی برسیم قطعا باید از نظرات علمی کارشناسان جهاد کشاورزی استفاده کنیم .

فرماندار شهرستان با بیان عوامل خشک شدن دریاچه ارومیه گفت:

برداشت بیش از حد مجاز از منابع تجدید پذیر حوزه دریاچه ارومیه ، توسعه نامتوازن بخش کشاورزی و تغییرات اقلیمی و استمرار خشکسالی در سنوات گذشته از عوامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه است واحیای دریاچه ارومیه در اولویت کاری مسئولین امر قرار دارد و باید با برنامه ریزی منسجم و علمی در جهت بهبود وضعیت فعلی گام برداریم .

وی با تاکید بر نقش مردم در حل این مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد :

بدون فرهنگ سازی و همکاری آحاد مردم هیچ یک از برنامه ها نتیجه نخواهد داد و در صورت بروز بحران زیست محیطی حاصل از خشک شدن دریاچه ارومیه زندگی برای افراد ساکن در حوزه دریاچه مشکل و غیر ممکن خواهد بود .

فرامرزی افزود: امروز وظیفه ما این است که با استفاده از تمامی روشها بین احیای دریاچه ارومیه و جلوگیری از بروز بحران های زیست محیطی و توسعه متوازن کشاورزی در شهرستان تعادل برقرار کنیم .

وی در ادامه مراسم ضمن تبریک حماسه 24 خرداد با بیان اینکه در 24 خرداد سال 92 مردم با حضور پر شور و موثر خود به عقلانیت و تدبیر رای دادند ، گفت:

دولت خدمتگزار تدبیر و امید در شرایط سختی کشور را تحویل گرفت بطوری که در سال 92 حدود سه هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود داشت در حالی که در زمان دولت نهم و دهم درآمد سرشاری از فروش نفت عاید کشور شده بود و وضعیت فعلی و مشکلات موجود حاصل سوء مدیریت در دولتهای نهم و دهم بوده و برای حل مشکلات نیاز به زمان می باشد .

وی خاطرنشان کرد: امروز در رسایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدابیر هوشمندانه دولت محترم تدبیر و امید گشایش های خوبی در عرصه های گوناگون صورت گرفته است چنانکه در سیاست خارجی و مهار و کاهش تورم به سطح قابل قبول ، اجرایی نمودن طرح تحول سلامت و برداشتن موانع پیش روی اقتصاد ، دولت اقدامات چشمگیری داشته است .

وی با بیان اینکه تمامی برنامه ها دولت تدبیر وامید بر مبنای عقلانیت و تدبیر استوار است افزود:

با تلاش دولت محترم امنیت خاطر و امید به آینده در بین مردم کشورمان نسبت به سالهای گذشته در سطح بالاتری قرارگرفته و هر روز با برداشته شدن موانع این امیدواری بیشتر می شود که این امر دستاوردی بزرگ برای کشور محسوب می شود .

وی در پایان از کشاورزان خواست با تولید محصولات سالم دین خود در تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری را ادا کنند .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.