بندرعباس؛

12 هزار زندانی جرائم غیرعمد مالی در کشور

معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت : بیش از 12 هزار زندانی در زندان های کشور دارای جرائم غیرعمد مالی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مجید احسانی افزود: این تعداد 6 درصد از کل زندانیان را تشکیل می‌دهند.
وی دیشب در مراسم چهاردهمین جشن گلریزان آزاد سازی زندانیان دیه در بندرعباس گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 2 هزار زندانی جرائم غیر عمد از زندان های کشور آزاد شده اند .
معاون اجرایی ستاد دیه کشور افزود: پارسال نیز بیش از 8 هزار زندانی جرائم غیر عمد با بدهی 722 میلیارد تومانی از زندان های کشور با کمک مالی نیکوکاران و گذشت شاکیان و اولیاء دم از زندانهای کشور آزاد شدند .
احسانی با اشاره به تصویب قانون بیمه شخص ثالث در مجلس شورای اسلامی افزود: این قانون تاثیر مستقیمی در کاهش شمار زندانیان جرائم غیرعمد مالی داشته است .
وی گفت: از ابتدای تشکیل ستاد دیه تاکنون بیش از 96 هزار زندانی جرائم غیرعمد مالی از زندان های کشور آزاد شده‌اند.
مدیرکل زندان‌های هرمزگان هم در این مراسم گفت: 117 زندانی جرائم غیرعمد با بدهی  64 میلیارد ریال در زندان‌های هرمزگان هستند.
اکبر سلیمانی افزود : از این شمار 50 نفر محکوم مالی، 46 نفر مهریه و نفقه و 21 نفر دیه هستند.
وی گفت: پارسال نیز 157 زندانی جرائم غیرعمد در هرمزگان با بدهی بیش از 17 میلیارد و 700 میلیون تومان با حمایت افراد نیکوکار از زندان آزاد شدند.
وی با اشاره به نبود زندانی جرائم غیر عمد مالی با بدهی زیر 10 میلیون تومان در زندان های استان گفت: کمترین بدهی زندانی جرائم مالی غیرعمد در هرمزگان 20 میلیون تومان و بالاترین آن یک زندانی با دو فقره دیه با حدود 500 میلیون تومان بدهی است .
معاون سیاسی و امنیتی واجتماعی استاندار هرمزگان گفت: 45 درصد از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در استان به‌علت نداشتن توان در پرداخت مهریه در زندان هستند.
بهروز اکرمی افزود: پیگیری مشکلات حقوقی و کیفری ناشی از عدم پرداخت مهریه نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا آمار زندانیان جرائم غیر عمد در هرمزگان کمتر شود..
در چهادرهمین جشن گلریزان در بندرعباس ، شرکت گاز استان، اداره کل توزیع برق، نیروگاه بندرعباس ، دیوان محاسبات استان و شمار زیادی از خیرین با اهدای مبالغی بین 2 تا 20 میلیون تومان به آزادسازی زندانیان مالی غیرعمد کمک کردند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.