قزوین؛

مشکل دار بودن 700 واحد صنعتی استان

فرسودگی تکنولوژی و نبود بازار فروش موجب غیرفعال شدن 700 واحد تولیدی ، صعنتی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ استاندار در دیدار ائمه جمعه و جماعات استان گفت : در یک ساله اخیر نرخ بیکاری استان دودهم درصد کاهش داشته و از 11 و نه دهم  درصد به 11 و هفدهم درصد رسیده است.
مشکل دار بودن 700 واحد صنعتی استان

فریدون همتی با اشاره به  مشکلات آبی استان اظهار داشت: انتقال 60 میلیون متر مکعب اب از سد طالقان از الویت های استان است که به 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا با انتقال این مقدار مشکلات ابی استان رفع شود.

وی همچنین به مسدود کردن چاه های غیر مجاز استان اشاره کرد و گفت: با مسدود کردن این چاه ها حدود 400 میلیون متر مکعب کمتر از اب های  زیر زمینی استفاده می شود و این در حالی است که سالانه 800 میلیون متر مکعب برداشت اب از سفره های زیر زمینی داریم.

همتی بیان کرد: برای مدرنیزه کردن و ابیاری مدرن در بخش کشاورزی استان به 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم این در حالی است که بودجه سالانه استان در این حوزه فقط 30 میلیارد تومان است وبرای تسریع ان باید شرایط ورود را برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران اسان تر کنیم.
مشکل دار بودن 700 واحد صنعتی استان
وی به افزایش سطح بیابانهای استان هم اشاره کرد و گفت: حدود 100 هزار هکتار از اراضی استان بیابانی شده است که تهدید بزرگی برای استان های قزوین البرز و تهران به شمار میرود.

استاندار همچنین با تشریح مشکلات و اولویت های استان خواستار همراهی روحانیون با برنامه های دولت در استان شد و افزود: دولت خود را نیازمند همراهی و مشارکت همه گروهها، مردم و روحانیون می داند و از انتقاد سازنده نیز استقبال می کند تاکارها به سرعت جلو برود.


همتی افزود: انتظار دولت و مدیریت عالی استان از علما ،روحانیون و ائمه جمعه و جماعات این است که با گفتمان سازی و فرهنگ سازی ، بستر لازم را برای اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی فراهم کنند.

مشکل دار بودن 700 واحد صنعتی استان
حجت الاسلام تلخابی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری هم در این نشست گفت: حمایت از روحانیت حمایت از نظام و اسلام است و این حمایت ها در استان باید افزایش یابد.

وی افزود:  تقویت نظام هدف همه روحانیون است و امروز اگر دولت حمایت شود به اقتدار نظام کمک شده است.

حجت الاسلام تاکندی نماینده اسبق مردم در مجلس خبرگان رهبری  هم در این نشست گفت: ائمه جمعه و جماعات استان  باید  مردم را اگاه کنند تا بتوانند در زمینه حل مشکلات استان مسئولین را یاری کنند.
برچسب ها: مشکل ، واحد ، صنعتی ، غیرفعال ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار