نباید اجرای پروژهای ملی طولانی شود

معاون اول رییس جمهور گفت: نباید اجرای پروژه‌های بزرگ ملی طولانی شود زیرا طولانی شدن پروژه‌ها سمبل ناکارآمدی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جریان بازدید از آزادراه تهران -شمال گفت:امروز شاهد پیشرفت کار زیادی در قطعه اول آزاد راه تهران - شمال هستیم. در بازدید سال 1394 پیشرفت کار این قطعه 29 درصد بود اما هم اکنون پیشرفت فیزیکی قطعه نخست به بیش از 59 درصد رسیده است که این نشان دهنده این است که توان مهندسی و فنی ایران بسیار ارتقا پیدا کرده است.

معاون اول رییس جمهور افزود: نباید اجرای پروژه‌های بزرگ ملی طولانی شود زیرا طولانی شدن پروژه‌ها سمبل ناکارآمدی است.

وی گفت: پروژه آزادراه تهران - شمال که از سال 1376 شروع شده است، اهمیت زیادی برای مردم ایران دارد زیرا مردم علاقه زیادی به شمال کشور دارند و نباید برای سفر به این منطقه 12 ساعت در راه بمانند.

جهانگیری تاکید کرد: معطلی مردم باعث اتلاف وقت، انرژی و تلفات جاده‌ای می‌شود؛ لذا این طرح 120 کیلومتری باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی محدودیت اصلی در اجرای پروژه‌ها را تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: این بهانه‌ای شده که سازندگان ایرانی به طرف پیمانکاران خارجی بروند زیرا پیمانکاران خارجی می‌توانند به سهولت منابع مالی خود را از سیستم بانکی شان تامین کنند.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: برای تکمیل پروژه‌ها، استفاده از توان مالی بازار سرمایه باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا مردم در این بازار منابع مالی زیادی در اختیار دارند، به طوری که اخیرا یک شرکت برای تامین سه هزار میلیارد ریال(300 میلیارد تومان) منابع مالی از بازار سرمایه مراجعه کرده بود و تقاضای مردم 32 برابر آن بوده است.

هنوز بانک تجارت بدهی را پرداخت نکرده

در ادامه محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان افزود: برای پیشرفت کار در این پروژه ملی مسئولان شرکت آزادراه تهران - شمال در محل حضور دایمی دارند تا هرگونه تصمیم گیری بدون اتلاف وقت و در سریعترین زمان ممکن اجرایی شود.

سعیدی کیا تاکید کرد: تاخیر در تصمیم گیری ها سبب ضرر پیمانکاران می شود اما در این آزادراه پیمانکاران ایرانی به خوبی توانسته اند توانمندی های خود را نشان دهند.

سعیدی کیا با اشاره به تامین منابع مالی این پروژه افزود: خوشبختانه تا اردیبهشت ماه صورت وضعیت تمام پیمانکاران به جز دو پیمانکار، پرداخته شده اما بانک تجارت در فاینانس شرکت چینی اقساطی را که وزارت راه تعهد کرده بود، طلبکار است، از سوی دیگر بانک تجارت بدهی به دولت داشت و مقرر بود این دو تهاتر شوند که در این صورت امکان فاینانس جدید عملی خواهد بود ، اما تا کنون این مشکل رفع نشده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار