ساری،

کاهش جرائم در رمضان

جرایم اجتماعی در ماه مبارک رمضان در مازندران حدود 30 درصد کاهش داشته اس.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گفت: کاهش جرائم در ماه مبارک رمضان بیانگر نقش موثر فرهنگ سازی در جامعه است.

حجت الاسلام سید مرتضی موسوی با بیان این که اجرای طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی همواره یکی از برنامه های ما بوده است ، افزود: در ابتدا باید تلاش شود تا با رویکرد ارشادی و اجتماعی فضایی سرشار از آرامش و آسایش را به مردم هدیه داد.

وی در پاسخ به افرادی که عملی شدن این طرح را مخل حریم خصوصی افراد می دانند گفت: این طرح به هیچ عنوان تضادی با حریم شخصی افراد ندارد و صرفاٌ برای حمایت از مردم و پیشگیری از متضرر شدن حقوق شهروندی و حقوق دینی متدینین جامعه و خانواده های معظم شهدا است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با بیان این که اگر شهروندی از روی بی اطلاعی یا به دلایل دیگر اقدامی در راستای قانون گریزی انجام می دهد که با حقوق اجتماعی سایر افراد متعارض است باید توسط نیروهای آموزش دیده مورد ارشاد قرار گیرد تا نظم جامعه برهم نریزد، افزود: در مرحله بعدی و زمانی که ارشاد لسانی پاسخگو نبود، با افراد هنجار شکن برخورد لازم صورت می گیرد.

دادستان مرکز استان مازندران نیز در این جلسه با بیان این که اجرای طرح ارتقاء امنیت اخلاقی با هدف برقراری نظم و آرامش در جامعه صورت می گیرد، افزود: اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی و اخلاقی به منظور ایجاد فضایی امن برای شهروندان و برخورد با هنجارشکنان بوده و دادستانی با تمام توان در خدمت مردم این شهرستان است.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه اگر در جامعه ای منکری پدیدار شود، و افراد جامعه در قبال آن بی تفاوت باشند و هیچ اقدام عملی جهت مقابله با آن انجام ندهند، جامعه در معرض سقوط قرار می گیرد، افزود: همه آحاد جامعه باید جهت دفاع، حمایت و ترویج ارزش های الهی باید تلاش نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار