شهرکرد؛ همزمان با ماه مبارک رمضان:

اعزام یک هزار مبلغ به مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری

همزمان با ماه مبارک رمضان امسال، یک هزار مبلغ به منظور انجام امور دینی و تبلیغ به مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسيس سازمان تبليغات اسلامی و «روز تبليغ و اطلاع رسانی دينی» در این باره گفت: 500 مبلغ از این تعداد از خارج استان تأمین شده است.

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی افزود: 40 طلبه نیز به مناطق عشایر نشین استان اعزام شده اند که تا 75 روز بعد از ماه مبارک رمضان در این مناطق حضور دارند.

وی در خصوص برنامه این اداره کل برای روستاهای فاقد مبلغ در طول سال نیز گفت: یک یا دو روز در هفته یک مبلغ برای بیان احکام شرعی و پاسخ به سوالات به این مناطق اعزام می شود.

مرتضوی، با بیان اینکه این طرح از اواسط اردیبهشت ماه امسال و با حضور 55 طلبه و مبلغ در 3 شهرستان اردل، کوهرنگ و لردگان آغاز شده است، اضافه کرد: این اعزام ها بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و 54 مداح نیز در استان شناسایی و در 9 کانون مداحی و شاعران آئینی ساماندهی شده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به فعالیت 5 دبیرستان علوم و معارف اسلامی در این استان گفت: 405 دانش آموز در این تعداد دبیرستان مشغول به تحصیل هستند.

مرتضوی افزود: در حال حاضر یک هزار و 380 تشکل دینی در استان فعالیت می کند که ظرفیت مناسبی برای مبارزه با هجمه فرهنگی دشمن به شمار می رود.

اول تیرماه به مناسبت سالروز صدور فرمان امام خميني (ره) مبنی بر تأسيس سازمان تبليغات اسلامی به عنوان «روز تبليغ و اطلاع رسانی دينی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.