جلسه انجمن و کمیته مطالعه مفید کتابخانه های عمومی چایپاره در سالن کتابخانه شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فرماندار و رئیس جلسه از زحمات کارکنان کتابخانه تشکر و بر پیگیری سیاستهای سال 95 در خصوص کتابخانه ها تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاستهای اساسی کتابخانه ها جذب مخاطب و عضو و تشویق و ترغیب به مطالعه بوده، باید در راستای بهبود فیزیکی فضاهای کتابخانه ها، ایجاد تنوع و جذابیت در محیطهای مطالعه گامهای اساسی برداشته شده که بنوعی به اقناع مخاطب بینجامد.

نیازسنجی مخاطبان و تأمین آن، ایجاد جذابیت و خدمات متنوع در محیط کتابخانه، تأمین منابع مورد نیاز کاربران، ( دانش آموزان و دانشجویان ) از دیگر مواردی بود که فرماندار از آن بعنوان زمینه های لازم برای جذب مخاطب جدید عنوان نمود.

مهندس اصغری، در خاتمه توجه به چند نقطه را مورد توصیه قرار داد و بیان داشت: استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین بهرمندی از توان مدیریت مشارکتی و خروج از روزمرگی، می تواند در ارتقاء جایگاه کتابخانه ها و جذب عضو جدید موثر واقع شود که نباید از دید دست اندرکاران مربوطه مورد غفلت قرار گیرد.

رئیس کتابخانه شهرستان ضمن قرائت مواردی از کارهای انجام شده در جهت دستور صورتجلسه قبلی، به برخی از موانع و مشکلات جذب عضو جدید اشاره نمود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: جذب ، ترغیب ، چایپاره ، کتاب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.