گرگان؛

راه اندازی مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در علی آباد کتول گلستان

مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در علی آباد کتول راه اندازی می شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  رییس اداره سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول گفت: آموزش در نهضت به صورت کلاسی و آموزش فرد به فرد صورت می گیرد، شیوه های آموزش سواد آموزی نیز به صورت حضوری، نیمه حضوری، غیر حضوری و رسانه ای است.

اسد الله جعفری افزود:شرط ارتقاء به دوره ی بالاتر در دوره های سواد آموزی و انتقال ، کسب نمره قبولی در هر یک از مواد درسی می باشد.

وی گفت: سیاست ها و برنامه های سال 95 این سازمان بر اساس مصوبات گذشته در حال اجرا و پیگیری است و این سازمان در صدد است ضریب بی سوادی را در سطح شهرستان و روستاهای اطراف تا حد ممکن پائین بیاورد.
وی در خصوص تعداد افراد ثبت نام شده در سال جاری گفت: در سال تحصیلی 94- 93 تعداد 569 نفر تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند و امسال این رقم به 831 نفر افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ایجاد مراکز یاد گیری محلی سواد آموزی،  آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان، آموزش افراد محروم از سواد در سن 10 تا 49 سال، آموزش زندانیان و ایجاد پایگاه های سواد آموزی در مدارس،‌ مساجد و حسینیه ها را از برنامه های این سازمان در سال جاری می باشد.

 وی گفت: در راستای سیاست های تشویقی این سازمان بر اساس مصوبه سال جاری سرانه آموزش دوره سواد آموزی به شرط قبولی مبلغ و600 هفتادوپنج هزار تومان سرانه آموزش دوره تحکیم به شرط قبولی 130هزار تومان و سرانه آموزش دوره انتقال مبلغ 820هزار تومان  تعیین شده است.

جعفری گفت:بنابراین به شهروندان محترمی که بی سواد و کم سواد هستند و تا کنون توفیق ثبت نام در کلاس های نهضت را نداشته اند توصیه می شود به اداره نهضت سواد آموزی شهرستان واقع در مدیریت آموزش و پرورش مراجعه کنند تا با شرکت در دوره های نهضت بتوانند از نعمت خواندن و نوشتن بهرمند شوند.

انتهای پیام/الف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
سلام افسانه ۲۷سالمه میخام ثپت نام کنم
باید چیکار کنم