کدام مرورگر بیشترین ضرر را برای باطری لپ‌تاپ دارد؟

شرکت مایکروسافت طبق بررسی هایش پر مصرف ترین مرورگر ها را معرفی کرد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر شما از کاربران مرورگر کروم هستید، احتمالا از تاثیرات این مرورگر در افزایش مصرف باتری لپ‌تاپ خود آگاه شده اید.

شرکت گوگل پیش از این برای بهبود تاثیرات منفی مرورگرش، بروز رسانی های متعددی را ارائه کرده بود اما هیچ کدام از این تغییرات، تاثیر آنچنانی در این زمینه نداشته اند. این در حالی است که شرکت مایکروسافت برای سنجیدن میزان مصرف باتری مرورگر ها بررسی ویژه ای ترتیب داده که در آن دو نکته را مدنظر داشته است.

اولین مورد، آزمایشی است که در آن رفتار مرورگر در بازکردن سایت‌های مطرح را مورد بررسی قرار داده و در بررسی دوم، مدت زمان پخش آنلاین ویدئوهای HD تا تخلیه کامل باتری لپ‌تاپ‌ها سنجیده شده است. در آزمایش پخش ویدئو های آنلاین، مرورگر کروم به مدت 4 ساعت و 19 دقیقه قابل استفاده بود که کمترین و مرورگر اچ مایکروسافت با 7 ساعت و 22 دقیقه، طولانی ترین مدت پخش آنلاین را به خود اختصاص دادند.

مرورگر کروم چقدر برای باطری لپ‌تاپ ضرر دارد؟


بررسی‌های مایکروسافت حکایت از آن دارد که مرورگرهای کروم، اپرا و فایرفاکس در بازکردن وب‌سایت‌های مختلف، پیمایش متون، مشاهده ویدئوها و بازکردن سربرگ‌های تازه در مرورگر، مصرف بیشتری در مقایسه با مرورگر اج دارند.

به‌منظور تاکید بیشتر بر نتایج این بررسی، مایکروسافت از داده‌های جمع‌آوری شده از میلیون‌ها دستگاه مجهز به ویندوز 10 استفاده کرده تا نشان دهد مرورگرهای Microsoft Edge و فایرفاکس، هر دو مصرف بهینه‌تری در مقایسه با مرورگر کروم گوگل دارند.

اگرچه مایکروسافت با استفاده از راهکارهای مختلف سعی بر تشویق کاربران به استفاده از مرورگر اج دارد، اما نبود قابلیت‌های مختلف نظیر افزونه‌ها و پلاگین‌ها، همواره سدی در برابر مهاجرت کاربران به این مرورگر بوده است.

این در حالی است که مسئولان مایکروسافت، از امکان استفاده از افزونه‌ها در قالب به‌روزرسانی برنامه‌ریزی شده برای عرضه همزمان با سالگرد ویندوز 10 خبر داده‌اند. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، این به‌روزرسانی بهینه‌سازی‌های بیشتر در زمینه مصرف باتری را نیز در قالب استفاده از راهکارهایی مانند کاهش مصرف پردازنده و حافظه و همچنین کنترل بیشتر روی فعالیت‌های پس‌زمینه و تبلیغات فلش به همراه خواهد داشت.
مرورگر کروم چقدر برای باطری لپ‌تاپ ضرر دارد؟



منبع: آی تی ایران


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار