کرمانشاه؛

باید مهارت‌های زندگی را در قالب اوقات فراغت به دانش آموزان آموزش داد

به گفته معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اوقات فراغت فرصت مناسبی برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیامک حجت‌الاسلامی با بیان اینکه افراط و تفریط در برنامه‌ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان باعث کاهش کارکردهای آن ها می شود ادامه داد: اگر خانواده‌ها علایق و استعدادهای فرزندانشان را بشناسند می‌توانند برنامه‌ریزی درستی برای غنی سازی اوقات فراغت آنها در ایام مختلف داشته باشند.

وی با اشاره به شناسایی استعدادها و علاقمندی افراد در یک حوزه خاص از سنین کودکی گفت: این مسئله خواهد توانست موفقیت فرد را در حوزه خاصی که به آن تمایل دارد، در پی داشته باشد.

حجت‌الاسلامی بر لزوم گنجاندن برنامه‌های جسمی، ذهنی، تفریحی و... در برنامه‌های اوقات فراغتی دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: بهتر است در تدوین برنامه‌ها تعادل در نظر گرفته شود. به عنوان مثال در کنار کلاس موسیقی، برای ورزشی مثل شنا نیز برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه بی‌برنامگی برای اوقات فراغت دانش‌اموزان در فصل تابستان باعث گرایش آنها به سمت فضاهای مجازی می شود افزود:25 درصد کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار