کشف برخی لوازم شخصی مسافران هواپیمای مفقود شده مالزی+ تصاویر

چند وسیله شخصی در ماداگاسکار کشف شده است که گمان می‌رود متعلق به مسافران هواپیمای مفقود شده مالزی باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف؛ تیم جستجوگر هواپیمای MH370 مفقود شده مالزی، اشیائی را در نزدیکی جزیره ماداگاسکار کشف کرده‌ است که گمان می‌رود متعلق به مسافران این پرواز باشد.

کشف برخی لوازم شخصی مسافران پرواز مفقود شده مالزی+ تصاویر

در میان اشیاء کشف شده در سواحل ماداگاسکار، چند دستگاه لب‌تاپ، یک کیف دوربین و مقداری لباس به چشم می‌خورد. گذشت نزدیک به 3 سال از مفقود شدن هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی موجب نشد این اشیاء غیرقابل شناسایی شوند. یک کیف کودک با تصویر انگری برد و یک کیف با نام تجاری "مِنسا" به خوبی قابل تشخیص است.

کشف برخی لوازم شخصی مسافران پرواز مفقود شده مالزی+ تصاویر

تیم جستجوگر تصاویر اشیاء پیدا شده را در اختیار خانواده تمامی 239 قربانی این پرواز قرار داده است تا در صورت شناسایی آنها به کارشناسان در کشف حقایقی جدید از هواپیمای مفقود شده کمک کنند. احتمال دارد این اشیاء هیچ ارتباطی با هواپیمای پرواز 370 مالزی نداشته باشد و به شکل تصادفی از کشتی تفریحی به دریا افتاده باشند.

کشف برخی لوازم شخصی مسافران پرواز مفقود شده مالزی+ تصاویر

تاکنون اشیاء متفاوتی از قطعات این هواپیما در اقیانوس کشف شده است که در برخی موارد محل پیدا شدن انها از یکدیگر بسیار فاصله دارد. چندی پیش یک قطعه فلزی از هواپیما در سواحل جنوبی استرالیا و قطعه دیگر در نزدیکی ماداگاسکار کشف شد. به همین دلیل امکان اشتباه تیم جستجوگر وجود دارد و ممکن است انها محل نادرستی را برای یافتن بقایای هواپیما مورد تحقیق و مطالعه قرار داده باشند. 

پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی (ام‌اچ 370 ) ۸ مارس ۲۰۱۴ (17 اسفند 93) از کوالالامپور، پایتخت مالزی، با ۲۳۹ مسافر تبعهٔ ۱۴ کشور گوناگون عازم پکن بود؛ اما به دلیل نامعلومی پس از تغییر مسیر تماس آن با رادار قطع و ناپدید شد.

کشف برخی لوازم شخصی مسافران پرواز مفقود شده مالزی+ تصاویر

عملیاتی بین‌المللی برای پیدا کردن این هواپیما بوسیله بیش از ۲۶ کشور به جریان افتاد و گفته شد بزرگ‌ترین عملیات جستجو در تاریخ بوده است. این عملیات از خلیج تایلند و دریای جنوبی چین آغاز شد و پس از آن به تنگه مالاکا و دریای آندامان و در نهایت پس از آنکه بازرس‌ها متوجه شدند هواپیما در پی ناپدید شدن به سمت غرب و شبه‌جزیره مالایا حرکت کرده و سپس در یک مسیر به سمت شمال یا جنوب به مدت هفت ساعت پرواز کرد و به اقیانوس هند کشیده شد.

کشف برخی لوازم شخصی مسافران پرواز مفقود شده مالزی+ تصاویر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار