رشت؛

برنامه ریزی شرکت توانیر برای صرفه جویی در مصرف برق

شرکت توانیر برای 3 هزار مگاوات صرفه جویی در مصرف برق برنامه ریزی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،معاون مدیریت مصرف برق شرکت توانیر امروز در همایش مدیریت مصرف انرژی در گیلان که در رشت برگزار شد گفت: این برنامه ریزی برای تابستان امسال انجام شده است.

علیرضااحمدییزدی افزود :آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درست به مشترکان برق کشور باعث شد تادراوجگرمایتابستانپارسال 2 هزار و 200 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شود.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مشترکان امسال 2 هزار و500 تا 3 هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کرد.

معاون مدیریت مصرف برق شرکت توانیر اوج مصرف برق در تابستان پارسال را 50 هزار و 177 مگاوات اعلام کرد و افزود: اگر اقدامات آموزشی و فرهنگی در حوزه مصرف انرژی نبود پیک مصرف برق در سال 94 به حدود 52 هزارو 400 مگاوات می رسید.

علیرضااحمدییزدیتفاوت پیک مصرف برق تابستان با زمستان را در کشور را 28 هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: اختلاف 22 هزار مگاواتی مصرف برق در این 2 فصل ،بدلیل بهره گیری از سامانه های سرمایشی است که استاندارد سازی و تنظیم دمای آن بر روی دمای 24 تا 26 درجه می تواند بخش قابل توجهی از مصرف برق را کم کند.

معاونمدیریتمصرفبرقشرکتتوانیر با بیان اینکهدر زمان کنونی صنعت برق کشور 33 میلیون مشترک دارد اعلام کرد : اگرچه 4 و نیم درصد این تعداد را مشترکان عمومی-اداری تشکیل می دهنداما حدود 10 درصد کل برق تولیدی نیروگاه ها را در تابستان مصرف می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان نیز از صرفه جویی 80 مگاواتی مصرف برق در تابستان پارسال خبرداد و گفت:تلاش می کنیم تابستان امسال صرفه جویی برق را با تعامل مشترکان تا 100 مگاوات افزایش دهیم.

جمشیدطالبی افزود : اوج پیک مصرف برق گیلان در سال گذشته ساعت 14 روز یازدهم مرداد ماه رخ داد که هزار و 235 مگاوات به ثبت رسید.

سرهنگ حسن حبیبی مسئول بسیج ادارات گیلان نیز از آمادگی نیروهای بسیجی ادارات دولتی برای مشارکت در صرفه جویی انرژی نهادهای دولتی خبرداد و افزود: فرهنگ سازی ، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به موقع مبنای تعامل بسیج با مصرف کنندگان برق در تابستان پیش روست.


انتهای پیام/

برچسب ها: گیلان ، مدیریت ، مصرف ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.