بلومبرگ: یک دستاورد پسابرجام/ پایین ترین نرخ تورم ایران طی ربع قرن اخیر

به نوشته بلومبرگ، روحانی در دوره پسابرجام موفق شد نرخ تورم ایران را بعد از 25 سال به کمترین حد برساند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از بلومبرگ، تورم ایران برای اولین بار در 25 سال اخیر به عدد تک رقمی کاهش یافت و وعده ای که دولت حسن روحانی رئیس جمهور ایران داده بود، در دوران پسابرجام محقق شد.

روز سه شنبه محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری ایران به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد نرخ تورم سالیانه ایران در خردادماه به 9.5 درصد رسید. وی با استناد به آماری اعلامی مرکز آمار ایران گفت نرخ تورم در مقایسه با تورم 10.2 درصدی ماه گذشته، کاهش یافت.

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران نیز در ماه می گفته بود ایران 25 سال است تورم تک رقمی نداشته است و پیش بینی کرده بود که این هدف در ماه های تابستان محقق شود.

تحریم های وضع شده بر ایران به بهانه مسئله هسته ای باعث افت فروش نفت و کاهش شدید سرمایه گذاری شده بود و علاوه بر رکود عمیق در ایران، به افزایش قیمت ها نیز منجر شده بود. به گزارش بانک مرکزی، نرخ تورم در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و قبل از کند شدن روند در دوران ریاست جمهوری روحانی، به اوج حدود 40 درصدی رسیده بود.

بعد از توافق ایران و قدرت های جهانی که باعث برداشته شدن بیشتر محدودیت های تجاری و مالی شد، میزان صادرات نفت خام ایران، تقریبا به میزان قبل از تحریم ها بازگشته است و شرکت های خارجی قراردادهایی را با ایران امضا کرده اند.

پرهام گوهری، شریک موسس شرکت فرانتییرز پارتنرز که در خصوص ورود به بازار ایران، به شرکت های چند ملیتی مشاوره حرفه ای ارائه می دهد گفت: تورم یکی از بزرگ ترین چالش های دهه گذشته اقتصاد ایران بود و در دولت روحانی جزو اولویت ها قرار گرفت. وی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در سال آینده افزود: روحانی مصصم بود به وعده خود عمل کند.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۲ تير ۱۳۹۵
میخان همچنان افزایش حقوق به صفر برسونن چون متناسب با تورم افزایش میدن خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۱ تير ۱۳۹۵
دقیقا همین دیروز قیمت تعرفه های تلفن همراه ۵۰درصد بالا رفت
اگه میشه این فرمول تورمو بگید برای مردم ملموس باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۱ تير ۱۳۹۵
بياين باز بد بگين از دولت !!! هر چند اميدوارم مثل امار هاي دولت قبلي نباشه اين امار داده شده
آخرین اخبار