یک طالب در فاریاب اعدام شد

بسته گان قربانی انفجار یک ماین در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب، امروز یکتن را در انظار مردم اعدام کردند.

یک طالب در فاریاب اعدام شد

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، یک متنفذ محل که نمیخواهد نامش گرفته شود، می گوید که یک فرمانده نیروهای خیزش مردمی، امروز یکتن را به اتهام همکاری با طالبان در بازار منطقه تگابشان ولسوالی گرزیوان در انظار مردم اعدام کرد.

منبع گفت که فرد اعدام شده قاری محب الله نام دارد، باشنده تگابشان میباشد که ده روز پیش به اتهام ماینگذاری توسط افراد امیربیگ فرمانده نیروهای خیزش مردمی دستگیر و در نزدش نگهداری میشد.

وی با ابراز نگرانی از اعدام خودسرانه و صحرایی توسط افراد مسلح غیر مسول افزود: "امروز روز بازار تگابشان بود، افراد مسلح قاری محب الله را تقریباً ٢٠ دقیقه به دار آویختند او در این مدت جان نداد، سپس تیرباران کردند.”

سید انور سادات والی فاریاب با تایید این رویداد میگوید که این اعدام توسط کسانی صورت گرفته است که چند روز پیش در انفجار ماین، یک عضو خانواده شان کشته شد و یکتن دیگر مجروح گردید.

موصوف به پژواک گفت که ماینگذار پس از رویداد انفجار توسط بسته گان قربانی بالفعل دستگیر میگردد و به جرمش اعتراف میکند که امروز بر خلاف قوانین نافذه کشور اعدام میشود.

رشد نوشت: وى میگوید: "تگابشان از مرکز ولسوالی ١٧ کیلومتر فاصله دارد، در آن حاکمیت دولتی نسبتاً ضعیف میباشد؛ اما این موضوع را با جدیت پیگیری میکند؛ کسانیکه دست به اعدام خودسرانه مرد متذکره زده اند، مطابق قانون برخور خواهد کرد.”

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالب ، فاریاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.