ارومیه؛

ایمن سازی جاده ها تاثیر گذار در کاهش آسیب های اجتماعی

تقی کهوریان در جلسه کمیسیون ایمنی راهها با اشاره به فرارسیدن سفرهای تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان بر افزایش ایمنی حمل و نقل جاده ای استان تاکید کرد و گفت:ایمن سازی جاده ها و کاهش حوادث رانندگی از مهمترین برنامه های استان در حوزه رهداری و حمل نقل است که باید با تلاش تمامی دست اندرکاران و با تجهیز منابع در اختیار دستگاههای اجرایی تمهیدات لازم در این راستا اقدام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی فرهنگسازی را رکن اصلی ارتقای ضریب ایمنی جاده ها دانست و افزود: آموزش و فرهنگسازی در اصلاح رفتارهای ترافیکی بسیار ضروی است و متولیان در صنعت حمل و نقل با تهیه بسته های آموزشی ودرجهت ارائه آموزش همگانی در میان اقشار مختلف جامعه اقدام کنند..

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در نیز در این جلسه کمیسیون در خصوص حذف نقاط پرتصادف در جاده های استان گفت: براساس برآوردهایی که توسط اکیپ های کارشناسی انجام شده برای حذف 46 نقطه پرحادثه در راههای ارتباطی استان دو هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

داریوش نصر از اجرای عملیات راهداری برای حذف 15 نقطه پرحادثه در جاده های استان خبر داد و افزود: اقدامات لازم در این نقاط با اولویت بندی و براساس آمار سوانح جاده ای انجام می شود.

وی از اجرای عملیات خط کشی در دو هزار کیلومتر از محورهای استان تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: در طرح راهداری نوروزی امسال عملیات خط کشی در 570 کیلومتر از راهها اجرا شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان، ممیزی ایمنی راههای آذربایجان غربی، اتمام طرح جامع توسعه حمل و نقل استان و ساماندهی ورودی و خروجی شهرها از بارزترین برنامه های اجرایی امسال این اداره کل برشمرد.

جلسه کمیسیون ایمنی راهها به منظور هماهنگ‌سازی تصمیمات و سیاستگذاری‌های لازم در جهت ارتقای سطح ایمنی راه‌های استان و رفع موانع و مشکلات اجرایی، ساختاری، پیشگیری از وقوع سوانح و تصادفات رانندگی و بهره‌برداری بهینه از تمامی امکانات موجود با محوریت برنامه ریزی برای سفرهای تابستانی و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی تشکیل شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.