ایران، علاقمند به همکاری با شرکت‌های بلاروس

سفیر ایران در بلاروس از تمایل کشورش به همکاری اقتصادی با بلاروس خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلاروس‌نیوز، «محمدرضا صبوری،» سفیر ویژه و تام‌الاختیار ایران در بلاروس در مصاحبه با «بلتا» اعلام کرد شرکت‌های ایرانی آماده ایجاد شرکت‌های مشترک با بلاروس هستند.

صبوری در این خصوص گفت: «شرکت‌های علم‌محور و نوآور ایران آماده همکاری با پارک‌های فناوری بلاروس برای تولید محصولاتی با تکنولوژی پیشرفته هستند. ما به شرکت‌های ایرانی پیشنهاد می‌کنیم از موقعیت جغرافیایی راهبردی بلاروس برای توسعه روابط ایران-بلاروس و ورود به بازارهای اتحادیه اروپا و اتحادیه اقتصادی اوراسیا استفاده کنند.»

وی همچنین افزود جزئیات این موضوعات در نشست کمیسیون مشترک ایران-بلاروس بررسی می‌شود. در این جلسه همکاری در زمینه‌های علمی، فناوری و آموزش عالی مطرح و بررسی می‌شود.

تجار بلاروسی ایران را پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی یک فرصت اقتصادی و بازار مناسب به حساب می‌آورند. سفیر ایران اعلام کرد کشورش به محصولات بلاروسی از جمله ابزار معدن‌کاری، قطعات کامیون‌های سنگین، فیبر، چوب، کاغذ، کود پتاسیم، اتوبوس، مینی‌بوس علاقمند است.

 وی افزود: «بلاروس می‌تواند از میوه‌های تازه و خشک، آجیل، دیگر محصولات غذایی، ابزار پزشکی، غذای دریایی و مصالح ساختمانی ایران بهره ببرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار