کمک 10 میلیارد ریالی خیرین به حوزه های علمیه خواهران

در دو سال اخیر خیرین 10 میلیارد ریال به حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر کمک کرده اند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر در آیین افتتاح مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران دشتستان گفت: در دو سال اخیر خیرین10 میلیارد ریال در زمینه اهدای زمین، مشارکت در ساخت و تکمیل ساختمانهای مدارس و برنامه های فرهنگی و مشاوره ای به حوزه های علمیه خواهران استان کمک کرده اند.

حجت الاسلام یوسف جمالی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه برای حفظ دین مردم و تربیت دینی در جامعه گام برمی دارد و این فلسفه وجودی این مدارس است افزود: هم اکنون 500 خیر از برنامه های حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر حمایت مالی می کنند.

وی اضافه کرد: هر مبلغه ای که در این مدارس علمیه پرورش می یابد و در جامعه به رسالت خطیر تبلیغ علوم دینی بپردازد خیرین نیز از نتیجه عملش بی نصیب نخواهند بود و خیرین با حمایتهای خود از این مراکز در ترویج شعائر اسلامی سهیم می شوند.

حجت الاسلام جمالی یادآورشد: مجمع خیرین دشتستان پس از مرکز استان اولین مجمع شهرستانی است که امروز بطوررسمی کار خود را آغاز خواهد کرد بدنبال آن این مجمع در گناوه، اهرم و عسلویه نیز بزودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

امام جمعه برازجان نیز گفت: شهر برازجان با سه مدرسه علمیه برادران و خواهران و سفیران هدایت ظرفیت بسیارخوبی دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون 350طلبه درحوزه های علمیه برازجان تحصیل می کنند که 200 نفر آنها خواهران هستند و بیش از 70مدرسه از حضور خواهران طلبه بعنوان مشاور مذهبی استفاده می کنند.

شهر برازجان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت مرکز شهرستان 250 هزار نفری دشتستان در فاصله 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.