مرکل به دنبال افزایش بودجه نظامی است

نشریه فوکوس آنلاین گزارش داد صدر اعظم آلمان به دنبال افزایش قابل توجه بودجه نظامی کشورش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه فوکوس آلمان، آنگلا مرکل بعد از نشست مشترک دولت آلمان و لهستان که روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شد, اعلام کرد: آلمان معتقد است که به اهداف ناتو مبنی بر اینکه 2 درصد تولید ناخالص کشور های عضو این سازمان بایستی برای اهداف نظامی در نظر گرفته شود , توجه کرد.

وی افزود: با وجود تهدید های جدیدی که ما با آن مواجه هستیم این هدف از ناتو نباید فقط بر روی کاغذ باشد و لازم است تا عملی شود.

یکی از اولویت های مهم ناتو که ماه آتی برگزار می شود مقابله با تحرکات روسیه است. در اجلاس ناتو در سپتامبر 2014 در ولز کشورهای عضو ناتو تصمیم گرفتند که بودجه نظامی خود را در 10 سال آینده به 2 درصد تولید ناخالص کشورشان افزایش دهند.

فوکوس افزود : در حال حاضر آلمان 1/2 درصد تولید ناخالص خود را برای ارتش هزینه می کند .تنها کشورهای معدودی در ناتو قادر هستند که به این 2 درصد برسند.

این نشریه آلمانی گفت: آمریکا نیز در حال حاضر 3/4 درصد تولید ناخالص خود را صرف بودجه نظامی می کند که دولت آلمان نیز تصمیم دارد بودجه نظامی خود را تا سال 2020 از 39/2میلیارد یورو به 34/3 میلیارد یورو افزایش می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار