انشعابات غیر قانونی در فاضلاب

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مشکلات عدیده کنونی ما در استان انشعابات غیرقانونی فاضلاب است.

    به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید علی‌لدنی‌نژاد  در نشست هفته صرفه‌جویی مصرف آب با خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد به نکات مهمی در زمینه وضعیت موجود آب در استان و چگونگی مصرف آن اشاره کرد.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب استان بیان کرد: همان‌گونه که قبلا هم گفتیم تعداد 6 شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهر یاسوج دچار تنش آبی هستند یعنی این که اگر صرفه‌جویی در مصرف آب نشود وضعیت نامطلوبی در زمینه توزیع آب بین شهروندان خواهیم داشت.
 
این مسؤول گفت: خوشبختانه این وضعیت تنش آبی را در شهر چیتاب به دلیل به مدار انداختن مخزن هزار متر مکعبی آن شهر دیگر نخواهیم داشت.
 
لدنی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه کارهای خارج از عرف در استفاده از آب خانگی در شهرهای مختلف استان از جمله در یاسوج انجام می‌شود، افزود: یکی از این کارها انشعابات غیر مجاز آب است.
 
این مسؤول خدمات‌رسان درکهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به غیر از انشعابات غیر مجاز مصرف بی‌رویه و بالاتر از میانگین کشوری را در استان داریم به طوری که میانگین استفاده از آب توسط هر نفر در کشور بین 120 تا 150 لیتر در شبانه‌روز است در حالی که این رقم در استان ما برای هر نفر بین 150 تا 180 لیتر است.
 
مدیرعامل آبفای استان گفت: سبزی‌کاری در پیاده‌روها و همچنین در زمین‌های خالی مجاور خانه‌ها مشکلات بسیاری را برای شهروندان دیگر ایجاد کرده به طوری که عده‌ای با انجام این کار حق دیگران را در نقطه‌ای دیگر از شهرها ضایع می‌کنند.
 
وی در خصوص انشعابات غیر مجار آب در استان و تعداد شناسایی  شده این انشعابات اظهار کرد: در سال 94 بیش از چهار هزار و 400 انشعاب غیر مجاز آب در استان شناسایی شد و در سال 95 تاکنون 9 هزار انشعاب غیر مجاز آب در استان شناسایی شده است.
 
لدنی‌نژاد علاوه بر انشعابات غیر مجاز آب به انشعاب غیر مجاز فاضلاب هم اشاره کرد و گفت: تعداد پنج هزار و 500 انشعاب غیر مجاز فاضلاب هم در استان تاکنون شناسایی شده است.
 
انتهای پیام/ف
برچسب ها: انشعاب ، غیر مجاز ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.