لرستان؛

خرید تضمینی بیش از 110 هزار تن گندم از کشاورزان لرستان

معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از خرید تضمینی ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان این استان تا کنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛صیادی میزان گندم خریداری شده از کشاورزان لرستانی را از ابتدای فصل برداشت تا کنون حدود ۱۱۸ هزار تن برشمرد و بیان داشت: پیش بینی می شود در سال جاری ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.
وی میزان گندم خریداری شده از کشاورزان لرستانی را در سال گذشته حدود ۳۱۷ هزار تن دانست و افزود: اگر طی سال زراعی جاری ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود حدود ۵۰۰ میلیارد تومان پول وارد بخش کشاورزی و جیب مردم استان خواهد شد که این امر در رونق اقتصادی بخش کشاورزی تاثیرگذار خواهد بود.
 
معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۳۴ هزار تن جو از کشاورزان لرستانی خریداری شده است، عنوان کرد: شیوه خرید گندم از کشاورزان بصورت تضمینی بوده ولی جو با قیمت تضمینی از آن ها خریداری می شود و با توجه به اینکه قیمت تضمینی وارد بورس شده نمی توانیم بابت خرید جو پولی به کشاورزان پرداخت کنیم.
 
صیادی گفت: پیش بینی می شود طی سال زراعی جاری حدود ۱۵۰ هزار تن جو از کشاورزان استان خریداری شود.
معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان داشت: تا کنون حدود هزار و ۳۰۰ تن کلزا از کشاورزان لرستانی خریداری شده و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بین دو تا دو هزار و ۵۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شود.
انتهای پیام /ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.