گیلان؛

کارگروه سرزمین آمایش و طرح سالم سازی دریا

جلسه کارگروه سرزمین آمایش و طرح سالم سازی دریا دیشب با حضور فرمانداران شهرستان های گیلان، در سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ در این جلسه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: آمایش سرزمین ها با امکانات اقتصادی و اجتماعی باید بر مبنای پتانسیل های انسانی و طبیعی که در استان وجود دارد باشد.

کیانوش محمدی با بیان اینکه برای بهره برداری از این توانمندی ها  باید طرح مطالعاتی داشته باشیم؛ افزود: سرمایه گذاران با راهنمایی هایی که از ما میگیرند می توانند در جاهایی که از نظر ما قابل سرمایه گذاری است سرمایه گذاری خود را انجام دهند.

وی گفت: در حقیقت ما برای استان برنامه ریزی می کنیم تا صنعت استان در کدام منطقه، کشاورزی و یا مراکز گردشگری در کدام منطقه  قرار گیرند.

محمدی با اشاره به اینکه ما توزیع جغرافیایی مناسب برای متقاضیان انجام می دهیم، افزود: بدون داشتن طرح آمایش و برنامه ریزی کالبدی   پراکندگی ها و بی نظمی هایی صورت می گیرد . 

وی همچنین از افتتاح 65 منطقه طرح دریا خبر داد و گفت: حدود 40 طرح دریا اکنون  فعال است  که با 65 منطقه دیگر که در تابستان امسال به صورت موقت افتتاح می شود، حدود 105 منطقه پذیرای مسافران در ایام تابستان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان افزود: با وجود این 105 منطقه موقت طرح دریا در تابستان امسال می توانیم امنیت  هر چه بیشتر را برای گردشگران فراهم کنیم.

کیانوش محمدی گفت: با جذب سرمایه گذاران در سواحل گیلان، این امکانات فراهم می شود که هم به رشد اشتغال و توسعه استان و هم بهترین سرویس به همه مردم ارائه شود.

معاون عمرانی استانداری گیلان هم  گفت: باید در کنار طرح آمایش طرح تفصیلی هم بکار برود تا مشکلات دیگری پیش رو نباشد. حجت شعبانپور با بیان اینکه برای بررسی هر کدام از طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای گیلان 30 تا 40 جلسه کارشناسی با حضور مشاوران برگزار می‌شود، افزود: طرح‌های مذکور پس از بررسی در جلسه اصلی به تصویب می‌رسد و در صورتجلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان برای ارائه به شورای عالی معماری و شهرسازی آورده می‌شود.
عضو هیات علمی دانشگاه گیلان و همکار طرح آمایش سرزمینی نیز در این جلسه، به فرآیند تدوین طرح آمایش گیلان اشاره کرد و گفت: درباره آمایش سرزمینی گیلان این کار از سوی دانشگاه گیلان انجام  و کلیات آن با حضور مسئولان شد.
سید حسن معصومی اشکوری با بیان اینکه آمایش سرزمین از سه فرایند و سه گام مهم شکل گرفته، گام نخست را شناسایی وضع موجود استان در همه بخش ها و پهنه های سرزمینی و جغرافیایی، گام دوم آینده نگری و سیاستگذاری و گام سوم برنامه های اجرایی اعلام کرد.
وی افزود: مهم‌ترین نکته در استان، آینده‌نگری است که برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است و مورد توجه دقیق بوده که از جمله آنها سیستم منابع آبی، پوشش گیاهی، چگونگی کاربری زمین ها و مطالعه دقیق شهری و روستایی و صنعتی استان است که مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.