صافی کف پا در 50 درصد کودکان قبل از سن مدرسه

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی اطفال گفت: 50 درصد کودکان قبل از سن مدرسه قوس کف پای خیلی بلند ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تقی بغدادی رئیس انجمن جراحان ارتوپدی اطفال در سمینار مشترک انجمن جراحان ارتوپدی و انجمن جراحان ارتوپدی اطفال در جمع خبرنگاران گفت: صافی کف پا به علت التهاب و نارسایی در تاندون‌ ایجاد می‌شود با ادامه یافتن التهاب و نا‌رسایی و پارگی تاندون‌ شاهد صافی کف پای دردناک هستیم که معمولا برای سنین 40 سال به بالا دیده می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل دردی که در صورت بروز این بیماری ایجاد می‌شود برخی افراد نیاز به دخالت جراحی دارند و حتما باید در مورد علت زمینه‌ای آن دقت کافی وجود داشته باشد تا درمان نتیجه‌بخش باشد.

بغدادی کاهش درد با درمان‌های دارویی را راه دیگر تسکین درد به علت صافی کف پا دانست و افزود: درمان‌های دارویی و استفاده از وسایل کمک ارتوپدی مثال کفش و کفی‌های طبی از اقداماتی است که موجب کاهش درد صافی کف پا می‌شود از طرفی طیف وسیعی از اعمال جراحی بسته به شرایط استخوان‌های بیمار وجود دارد.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی اطفال تصریح کرد: در جوامعی که مردم کفش نمی‌پوشند و در سطوح ناهموار، خاک و خاشاک می‌روند صافی کف پا کمتر دیده می‌شود اما در جوامع شهری که از کفش بیشتر استفاده می‌شود و در سطوح صاف مثل سنگ، سرامیک و پارکت راه می‌روند این مورد بیشتر مشاهده می‌شود به طوری که می‌توان گفت: در 50 کودکان کمتر از سنین مدرسه و 16 الی 20 درصد افراد بالغ صافی کف پا دیده می‌شود.

بغدادی عنوان کرد: صافی کف پا با وسایل کمک ارتوپدی برطرف نمی‌شود این وسایل فقط برای جلوگیری از خستگی زودرس و درد در کودکان مفید هستند از طرفی کودکان دارای صافی کف پا به علت کاهش فعالیت با اضافه وزن روبه‌رو می‌شوند.

وی یادآور شد: در این موارد انحراف زانو نیز مشاهده می‌شود که کودک را بیشتر کم‌توان می‌کند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار