تبریز؛

زیرپوشش 530 هزار نفر حاشیه‌نشین تبریز در 36 مرکز سلامت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از زیرپوشش قرار دادن 530 هزار نفر حاشیه‌نشین در 36 مرکز سلامت استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ تبریزی در جلسه کار گروه فرهنگی اجتماعی استان اظهار داشت: کوچک‌ترین واحد اجتماع خانواده است و اگر تربیت خانوادگی درست نباشد معضلات حاد اجتماعی در انتظار اعضای خانواده خواهد بود.

وی افزود: ما عمده فعالیت خود را در حاشیه شهر متمرکز کردیم و از نیمه دوم سال 92 راه‌اندازی مراکز سلامت را شروع کردیم و تا پایان سال 93، موفق شدیم 530 هزار نفر حاشیه‌نشین‌ها را به صورت کامل در36  مرکز سلامت تحت پوشش قرار دهیم و هر شهروند می‌تواند با کمتر از 15 دقیقه پیاده‌روی به این مراکز دسترسی داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در عین حال خاطرنشان کرد: در تبریز 21 مرکز سلامت وجود دارد و در هر ساعت این مراکز فعال هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: ما سه هدف را دنبال می کینم که اولین هدف ما این است که 100 درصد جمعیت هدف دارای پرونده الکترونیک سلامت باشند که تاکنون 30 درصد جمعیت را در این ارتباط تحت پوشش قرار داده‌ایم.

وی افزود: هدف دوم ما این است که بسته خدمت جامع را در شهر پیاده کنیم و شهروندان در حاشیه شهر به راحتی بتوانند مراجعه کرده و مورد ویزیت قرار گیرند و تاکنون حدود 95 درصد مراجعات از طریق نظام ارجاع صورت گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ابراز داشت: هدف سوم ما این است که حداکثر حمایت مالی را از جامعه هدف انجام دهیم و اکثر خدمات ما مانند تغذیه و روانشناسی متخصصان به شرط مراجعه از طریق نظام ارجاع رایگان است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 350 هزار نفر حاشیه نشین در تبریز وجود دارد، افزود: ارائه بسته خدمت نوین که برای اولین بار صورت کمی گیرد را در دستور کار قرار داده‌ایم و از طریق این بسته ارزیابی عوامل خطر نیز اتفاق می افتد و کارشناسان ارشد تغذیه، روانشناس بالینی به تعداد 35 نفر در مناطق هدف مستقر هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: مددکار اجتماعی را در منطقه آخماقیه مستقر و مصادیق مشکلات اجتماعی را تعیین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هدف ما این است تا پایان سال 96، صد درصد جمعیت را غربالگری کنیم، متذکر شد: نیمی از مراکز سلامت مناطق حاشیه‌ای غیردولتی و اجاره‌ای هستند که فضای فیزیکی نامطلوبی دارند و امسال 11 مرکز سلامت در حاشیه شهر کلنگ زنی شد و نیمه اول سال 96 بهره‌برداری می‌شوند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار