ناامیدی رئیس جمهور ترکیه از عضویت در اتحادیه اروپا؛

اردوغان: چون مسلمانیم، اتحادیه اروپا ما را نمی پذیرند

رئیس جمهور ترکیه با متهم کردن اتحادیه اروپا به وقت کشی، از احتمال برگزاری همه پرسی برای ادامه گفتگوهای خود با این اتحادیه خبر داد.

اردوغان:چون مسلمان هستیم، ما را اتحادیه اروپا نمی پذیرندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "فرانس24؛" رجب طیب اردوغان –رئیس جمهور ترکیه- اعلام کرد احتمالا مانند انگلیس یک همه پرسی برگزار خواهد کرد و امکان ادامه اقدامات ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا را به نظرسنجی می گذارد.

وی، اتحادیه اروپا را به وقت کشی متهم کرد و گفت: "اتحادیه اروپا از این رو با پیوستن ترکیه به این اتحادیه مخالفت می کند که اکثریت مردم آن مسلمان هستند."

"اردوغان" افزود: "ما می توانیم به مانند انگلیس، از مردم خود مشورت بگیریم؛ ما از آنها خواهیم پرسید که آیا به گفتگوها برای پیوستن به اتحادیه اروپا ادامه دهیم و یا اینکه به آن پایان دهیم."

ترکیه در سال 1987 خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا شد و در پی آن گفتگوهای سختی را با این اتحادیه انجام داده است، ولی در این مسیر با مشکلات متعددی روبه رو شد و اتحادیه اروپا با آغوش باز از این کشور استقبال نکرد.



انتهای چیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۳ تير ۱۳۹۵
فقط ویزارو لغو کنن اروپا چیزی نداره که ترکیه نداشته باشه هم اقتصادی و سیاسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۳ تير ۱۳۹۵
جناب اقای اردوغان ملت بزرگ ترکیه مسلمان و مدافع اسلام هستند . اما با این کارهائی که شما و دولت شما در منطقه کرده اید و هنوز هم ادامه دارد ! باید در مسلمان بودن شما شک کرد ، شما بیشتر یک صهیونیست ضد اسلام هستید مثل ال سعود !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۳ تير ۱۳۹۵
هاها بارکلا تازه داری می فهمی چرا نمی گذارند عضو اتحادیه روپاشوی..چون مسلمان هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۳ تير ۱۳۹۵
خب کارای داعشی نکنین تا اینقدر ازتون نترسن
آخرین اخبار