علی جنتی:

برپایی نمایشگاه قرآن از برکات ماه مبارک رمضان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر امروز از نمایشگاه قرآن بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر امروز چهارم تیر از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بازدید کرد. وی در این بازدید در غرفه های آستان قدس رضوی، رسم آیینگی، مرکز نشر قرآن جمهوری اسلامی، رادیو قرآن، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، مرکز رشد و شکوفایی فناوری ها و هنر قرآنی، انتشارات دانشیاران ایران و دیگر غرفه ها حضور یافت.

همچنین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه ترتیل کامل قرآن کریم با صدای حافظ خردسال حنانه خلفی رونمایی شد.

وزیر ارشاد

جنتی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری نمایشگاه قرآن توسعه فرهنگی قرآن است.

وی ادامه داد: نمايشگاه بين المللس قرآن هر سال در ماه رمضان برگزار می شود و اين يكی از بركات اين ماه مبارك است كه وسيله اي برای آشنايي مردم با قرآن و فهم آن است و امسال هم اين نمايشگاه بيشتر بر فهم و درك قرآن تمرکز دارد.

وزیر ارشاد گفت: خوشبختانه هم از حوزه علميه قم و هم از موسسات و مجامع قرآنی، دانشگاه ها و مراكز مختلف علمي پژوهشي در اين نمايشگاه شركت و آثار خود را عرضه كردند.

وزیر ارشاد

وی ادامه داد: امروز هم كه روز جمعه است، استقبال بيشتر بوده و در مجموع هم استقبال خوبي از اين نمايشگاه صورت گرفته و اقشار مختلف جامعه با حضور در نمايشگاه با قرآن و تفسير ها و ترجمه های جديد و كتاب هايی كه مرتبط با موضوعات قرآن آشنا می‌شوند.

جنتی عنوان کرد: همچنين آثار هنری كه در حوزه قرآن كار شده، مثل خوشنويسی‌ها بيشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: فعاليت های خوبی برای كودكان و نوجوانان صورت گرفته كه آن ها را از طريق بازي ها و فعاليت هاي مورد علاقه شان بيشتر با قرآن آشنا كنند.

وزیر ارشاد

جنتي در خصوص بخش بين الملل نمايشگاه قرآن اظهار داشت: در بخش بين الملل كار خيلي قوي صورت نگرفته، يعني تعداد كساني كه از خارج از كشور در اين نمايشگاه مشاركت كرده اند بسیار كم است و به نظرم بايد اين بخش را در سال هاي آينده تقويت كنيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به سوالي با اين مضمون كه كدام بخش نمايشگاه برايش جذابتر است، عنوان كرد: كارهايي كه حوزه‌هاي علميه و به خصوص حوزه علميه قم انجام داده اند، براي من جذابتر بوده چراكه غرفه هاي در اختيار اين حوزه ها هم يكسري آموزش هاي حضوري به بازديدكنندگان مي دهند و هم آثار خوبي را با خود به اين نمايشگاه آورده اند.

وی ادامه داد: به هر حال قم مركز توسعه معارف اسلامي، قرآني و ديني است و همين انتظار هم از آن ها مي رود كه بيش از ديگران فعال باشند.

جنتی افزود: آثار مكتوب و ديجيتالي كه با خود آورده اند آثار ارزشمندي است؛ به عنوان مثال در يك لوحه فشرده نزديك به ٦٠ تفسير قرآن را گنجانده اند كه كار بسيار ارزشمندي است و افراد بسیاری مي توانند از آن استفاده كنند.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار