شیراز؛

آتش سوزی در شهر تاریخی بیشاپور + تصاویر

مدیرعامل آتش نشانی شهرستان کازرون گفت: شهر تاریخی بیشاپور دچار آتش سوزی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صادق زاده ادامه داد: با اعلام گزارش آتش سوزی در بخشی از محوطه شهر تاریخی بیشاپور در ساعت 19 و 50 دقیقه، نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شدند.
آتش سوزی در شهر تاریخی بیشاپور + تصاویر
 
وی با بیان اینکه 2 خودرو با 6 آتش نشان به محل حادثه اعزام شد اظهار کرد: علف های هرز و خشک موجب آتش سوزی این محوطه تاریخی شده بود.

مدیرعامل آتش نشانی شهرستان کازرون افزود: در این آتش سوزی هیچ آسیبی به شهر تاریخی بیشاپور نرسیده است.  
وی تصریح کرد: این عملیات در ساعت 22 و 30 دقیقه به پایان رسید.
آتش سوزی در شهر تاریخی بیشاپور + تصاویر

صادق زاده بیان کرد: عمدی و غیرعمدی بودن حادثه در حال بررسی است.

همچنین مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اعلام کرد: عصر دیروز قسمت هایی از محوطه تاریخی شهر بیشاپور دچار حریق شد که بلافاصله آتش مهار شد و مجموعه تاریخی و آثار موجود در مجموعه درامان ماندند و آسیبی ندیدند.
جعفرزاده با بیان اینکه مهار آتش حدودا دو ساعت به طول انجامید ادامه داد: آتش در محوطه شهر رخ داد و آثار تاریخی مجموعه هیچ آسیبی ندیدند چرا که تمهیدات لازم برای وقوع چنین حادثه ای از سوی مسئولین پایگاه پژوهشی شهر تاریخی بیشاپور اندیشیده شده بود به طوری که چندی قبل علف های هرز مجموعه به طور کامل حذف و پاکسازی شد همچنین این پایگاه مجهز به تانکر قابل حمل آتش نشانی و دیگر وسایل مورد نیاز اطفای حریق است.

آتش سوزی در شهر تاریخی بیشاپور + تصاویر

گفتنی است برای مهار این آتش با توجه به حساسیت های موجود و منحصر به فرد بودن شهر تاریخی بیشاپور نیروهای مردمی از روستاهای اطراف این مجموعه شامل اسلام آباد، چمران، عمویی، حاجی آباد، موزی، هفت پاره، پنج محل، امامزاده سید حسین و همچنین نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان کازرون، نیروهای آتش نشانی از کازرون و قائمیه و همچنین فرمانداری شهرستان حضور داشته و این آتش در کمترین زمان ممکن و بدون آسیب به آثار تاریخی مجموعه بیشاپور همان شب مهار شد.
علت این حادثه دردست بررسی است .

انتهای پیام/ن - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار