یکی از نمایش‌های راه یافته به جشنواره تئاتر عروسکی مشخص شد

خالق عروسک «زی زی گولو» و عروسک های «خونه مادر بزرگه» از اجرای نمایشش در جشنواره تئاتر عروسکی خبر داد.

عادل بزدوده کارگردان و طراح عروسک در خصوص اجرای نمایشی با عنوان «کوزه عسل نیست» به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دو سال پیش نمایش «کوزه عسل نیست» را در کانون پرورش فکری کودکان اجرا کردیم که با استقبال خوبی هم همراه بود. به همین خاطر دبیرخانه جشنواره تئاتر عروسکی به من پیشنهاد اجرای این اثر را در جشنواره داد و من هم پذیرفتم.

وی ادامه داد: به همت این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی، نمایش‌ها بیش از دو اجرا خواهند داشت و نمایش «کوزه عسل نیست» هم بیش از دو اجرا در فرهنگسرای بهاران خواهد داشت. البته نمایش ما تولید جشنواره نیست و قبلا اجرا رفته و بازخوردها را گرفته. به همین دلیل در اجرای جشنواره با تجربه و موفق‌تر خواهد بود.

بزدوده تصریح کرد: در این نمایش از تکنیک عروسک میله‌ای، تن پوش و سایه بهره خواهیم برد. همچنین «کوزه عسل نیست» درباره گم شدن «کوزه عسل» یک خرس جنگلی است که این اتفاقا باعث بوجود آمدن شک و تردید‌هایی بین اهالی جنگل می شود اما در کل پیام اصلی نمایش ازخودگذشتگی و مهربانی است.

این فعال تئاتر عروسکی درباره گروه سنی این نمایش بیان کرد: این نمایش برای گروه سنی 7 سال به بالا تولید شده و در این اثر مسائل به ظاهر ساده اما مهمی مطرح می شود که برای بزرگترها هم می تواند جالب باشد.

بزدوده با ابراز گلایه از نمایش‌های کودکی که مبتنی بر موسیقی پیش می‌روند، اظهار داشت: موسیقی در آثار کودک اهمیت دارد اما نه تا حدی که بر بار آموزشی کار قالب شود. درواقع نقش اصلی نمایش موسیقی نیست بلکه نقش اصلی پیام و حادثه اثر است.



انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار