اصفهان؛

مراسم احیا در حرم هلال‌بن‌علی(ع) با حضور خطبای برجسته کشوری

ویژه برنامه‌های احیا و شب‌زنده‌داری شب‌های قدر با سخنرانان، خطبا و مداحان برجسته کشوری در حرم هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل در این آستان مقدس برگزارمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع)، در گفتگو با خبرنگاران گفت: ویژه‌برنامه‌های این آستان در شب‌های قدر از ساعت 23 در شب‌های قدر با تلاوت قرآن آغاز و قرائت فرازهایی از  دعای ابوحمزه توسط ذاکران افتخاری آغازمی‌شود.
سید جواد تکیه، افزود: قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی مذهبی و اجرای مراسم احیا با حضور کارشناسان مذهبی و سخنرانان و خطبای برجسته کشوری به‌ویژه حجج‌اسلام حاج محمد مهدی ماندگاری، حاج شیخ آقا مرتضی تهرانی و «شیخ مرتضی وافی» مناجات‌خوان مسجد مقدس جمکران و مدیر عامل بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه از دیگر برنامه‌های شب‌های قدر 21 و 23 رمضان در حرم هلال‌بن‌علی(ع) واقع در شهرستان آران و بیدگل  است.
وی، مداحی، مناجات‌خوانی و قرائت دعای جوشن کبیر با حضور ذاکرین اهل ‌بیت(ع) حاج محمدرضا غلامرضازاده قرائت مناجات‌خوان زائران ایرانی در مدینه منوره و حاج نعمت‌الله بهمنی را در شب‌های قدر یادآورشد و گفت: قرائت زیارت امیرالمومنین(ع)، مناجات حضرت امیر(ع)، مرثیه سرایی و عزاداری شب بیست و یکم شب شهادت حضرت علی(ع) از دیگر برنامه‌های لیالی قدر در این آستان است.
به‌گفته‌وی، مراسم احیای شب قدر نوزدهم نیز با نوای حجت‌الاسلام شیخ مرتضی وافی مناجات خوان مسجد مقدس جمکران و مدیر عامل بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه و سخنرانی آیت الله سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل برگزارشد.
مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع) نگاه ملی به اجرای مراسم احیا در این حرم مطهر با توجه به حضور پرشور زائران از شهرهای مختلف به‌ویژه منطقه شمال استان اصفهان را از باشکوه‌ترین برنامه‌ها در سطح استان اصفهان دانست و افزود: بخش‌هایی از مراسم شب های قدر از رسانه ملی و شبکه استانی اصفهان پخش خواهد شد.
تکیه، پیان اجرای ویژه‌برنامه شب‌های قدر حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) (س) را در ساعت 2 بامداد خاطرنشانکرد و گفت:این آستان مقدس در تمام مناسبت‌های مذهبی، ملی و تاریخی برنامه‌های متنوع و  پرمحتوایی را برای زائران، مجاوران و گردشگران مذهبی اجرامی‌کند.
شایان ذکر است:آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه ی استان اصفهان واقع شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۵ تير ۱۳۹۵
اگر می خواهیم راه درست را بپیمائیم جز از طریق امام علی علیه السلام و خاندان پاکش نمی گذرد