حجت‌الاسلام پناهیان در نخستین شب قدر 95؛

مقدرات و عفو با هم پیوند خورده است

آئین نخستین شب از لیالی بافضیلت قدر در مصلای بزرگ تهران با حضور ده ها هزار نفری مردم برگزار شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با جمعه شب، چهارم تیرماه سال ۹5، مراسم احیا با حضور گسترده مردم به همراه خانواده هایشان در مجموعه مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

برنامه شب اول از لیالی احیا در حالی برگزار شد که در آن دها هزار نفر از اقشار مختلف مردم مسلمان تهران با حضور گسترده به همراه خانواده هایشان در شبستان و صحن مرکزی مصلی شور و حال خاصی ایجاد کرده بودند.

ایستگاه های صلواتی در اطراف مصلی و در محوطه داخلی صحن برپا شده بود و از جمعیت حاضر در مراسم پذیرایی می نمود.

مراسم شب اول راس ساعت 22:30 با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری برجسته کشورمان آقای محمدرضا پورزرگری شروع شد و در ادامه دعای جوشن کبیر توسط آقایان مهدی قربان علی و حسین یزدان پناه و با همراهی مردم زمزمه شد.در ادامه مراسم حاج مرتضی طاهری به مرثیه خوانی و مناجات پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در مراسم احیای مصلی با اشاره به این موضوع که در این شب ها مقدرات مان تنظیم می شوند، اظهار کرد: در این سه شب تقدیر و سرنوشت انسان ها تعیین می شوند و در نهایت در روز بیست وسوم مقدار عمر انسان ها، روزی و مقدرات آن ها امضا می شود.
وی ادامه داد: در شب قدر، قرآن و عترت هر دو مناسبت بزرگ در این شب ها دارند که مقدرات و عفو دو موضوع بسیار مهم هستند که با هم پیوند خورده اند.

در این شب ها گذشته خود را پاک کنیم

پناهیان در ادامه افزود: امشب باید در محضر پروردگارمان گذشته خود را پاک کنیم؛ گذشته ای که شاید در آن خطا و اشتباهی رخ داده باشد.

ایشان در ادامه اظهار کرد: خدای متعال در این شب ها به بندگان خود فرصتی داده است تا گذشته و آینده خود را تغییر دهند و سرنوشت آینده خود را تعیین کنند.

وی ادامه داد: شب نوزدهم وقت خود را بگذاریم برای اصلاح گذشته خود و پاک کردن آنچه بین ما و خدا بوده است و در شب های قدر بعدی به آینده بیاندیشم و آینده خود را از خدا تمنا کنم.

مناجات و ارتباط بنده با پروردگار، زیباترین حالت است

حجت الاسلام پناهیان افزود: یک وجه از گناه، لطمه زدن به ارتباط بنده با خدای خویش است و باید به این نکته توجه داشته باشیم که ارتباط مان با پروردگارمان لطمه نخورد.

وی ادامه داد: زیباترین حالت در این دنیا ارتباط و مناجات بنده با خدای خویش است و سعی کنید در خلوت خود به این حالت معنوی برسید.

این کارشناس مذهبی یکی از بهترین اعمال شب قدر را توبه نصوح عنوان کرد و گفت: این توبه شرایطی اعم از اظهار ندامت از گناه، عزم جدی برای بازگشت نکردن به گناه و جبران گناه با انجام اعمال صالح دارد و بدین وسیله بهتر می توانیم به درگاه خداوند دعا کرده و امید به استجابت آن داشته باشیم. 

در نهایت مراسم با به سر گرفتن قرآن مراسم شب اول احیا این مجموعه عبادی- فرهنگی در ساعت ۲:45 بامداد پایان یافت.

برنامه مراسم شب های قدر در روزی های 21 و 23 ماه رمضان در مصلای بزرگ تهران به شرح زیر است:

ویژه برنامه شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان
1) مجری: آقای کمال هاشم زاده
2) قاری قرآن: آقای دکتر قاسم رضیعی
3) دعای جوشن کبیر: آقایان مهدی قربانعلی و حسین یزدان‌پناه
4) مداح: آقای مرتضی طاهری
5) سخنرانی و قرآن به سر گرفتن: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان

ویژه برنامه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان
1) مجری: آقای طباطبایی
2) قاری قرآن: آقای سعید طوسی
3) دعای جوشن کبیر: آقایان مهدی قربانعلی و علی‌رضا سبحانی
4) مداح: آقای مرتضی طاهری
5) سخنرانی و قرآن به سر گرفتن: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار