بندرعباس؛

کاهش زمان دادرسی به پرونده های قضایی

میانگین زمان دادرسی به پرونده های قضایی در هرمزگان کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،رییس کل دادگستری هرمزگان گفت:پارسال میانگین مدت زمان دادرسی قبلا 128 روز بود که اکنون به  103 روز  کاهش یافته است.
حجت الاسلام اکبری افزود: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد پرونده های قضایی به شوراهای حل اختلاف وارد که ۲۰ درصد پرونده ها درشورا ها مختومه می شود و برخی هم به زارش اصلاحی نیاز داردند . 
وی گفت: سیاست دادگستری استان در مقابله با فساد اقتصادی، همان سیاست نظام است و با هرگونه فساد اقتصادی مقابله می شود، اما پرونده های مهمی مانند فرودگاه قشم بسیار پیچیده است و قاضی باید جرم را احراز کند تا حکم بدهد.
حجت الاسلام اکبری افزود: دراصل ۱۵۶ قانون اساسی به وظیفه پیشگیری از جرم از سوی قوه قضائیه اشاره شده است که در همین زمینه معاونت پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری استان و شورای پیشگیری از وقوع جرم استان نیز با عضویت 22 دستگاه استان تشکیل شده است.
وی گفت: کمیته حمایت حقوقی و قضایی از سرمایه گذاری در استان نیز تشکیل شده تا از سرمایه گذاری های قانونی در استان حمایت شود.
حجت الاسلام اکبری افزود: از آنجایی که مردم باید به عدالت آسان دسترسی داشته باشند امسال در دو بخش احمدی و توکهور و هشتبندی دادگاه راه اندازی می شود.
انتهای پیام/ف
برچسب ها: کاهش ، میانگین ، دادرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار