بارگیری سومین سکوی پارس جنوبی در یک هفته

بارگیری سکوی فاز 21 پارس جنوبی آغاز شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پس از بارگیری موفق سکوی 19A و 18B در یک هفته گذشته، اکنون سکوی فاز 21 پارس جنوبی در حال بارگیری است. این سکوی دو هزار و 700 تنی در خرمشهر ساخته شده و انتظار می‌رود بارگیری آن امروز به پایان برسد.

 سکوی 19A نیز در خرمشهر و سکوی 18Bدر بندرعباس ساخته شده و از آنجا به میدان گازی پارس جنوبی بارگیری شده بودند. عملیات بارگیری این سکوها با تلاش متخصصان داخلی انجام شد، در حالی که پیش از این عملیات بارگیری، حمل و نصب این سکوها با کمک نیروهای خارجی انجام می گرفت.

همچنین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از افتتاح  تا پنج فاز پارس جنوبی به همت متخصصان داخلی تا پایان امسال خبر داد و گفت با بهره برداری از این فازها بیش از صد میلیون متر مکعب به تولید پارس جنوبی افزوده می‌شود.

علی اکبر شعبانپور افزود: با تکمیل این فازها تولید ایران از میدان مشترک پارس جنوبی، با قطر برابر می‌شود. با نصب و راه اندازی سکوی فاز 21پارس جنوبی نزدیک به یک میلیارد فوت مکعب به ظرفیت تولید گاز افزوده می شود.

 فازهای 20 و 21 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در عسلویه استان بوشهر قرار دارند و هدف از اجرای آنها تامین روزانه 50میلیون مترمکعب گاز تصفیه ‌شده، 75 هزار بشکه میعانات گازی،400 تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن گاز اتان و بیش از یک میلیون تن گاز مایع است.

 میدان گازی پارس جنوبی که بزرگ ترین میدان گازی مستقل جهان است، بیش از 14 هزار میلیارد مترمکعب گاز و 19 میلیارد بشکه میعانات گازی را در خود جای داده است. این میدان میان ایران و قطر مشترک است و کشور همسایه سال‌هاست بیش از ایران از این میدان برداشت کرده است.

 طرح توسعه میدان پارس جنوبی در 24 فاز در شهرستان های عسلویه و کنگان استان بوشهر در حال اجراست که تا کنون 13 فاز آن به بهره برداری رسیده است. قرار است طرح توسعه فازهای باقی مانده پارس جنوبی سال ٩٦ به پایان ‌رسد.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.