ساری،

قهرمانان مازندرانی پهلوان هستند نه ....

رنگ و لعاب مدال های جهانی ورزشکاران مازندرانی برای مسئولان چقدر می ارزد؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدتی هست که تراشه ای 2*4 به نام کارت هدیه جای هدیه های دیگه را گرفته و از این کارت ها برای مناسبت های مختلف استفاده می شود، ارزش هر کارت به ارزش پولی که درون آن کارت هست سنجیده می شود و به هر کسی بنابر ارزش کار یا جایگاهشون داده می شود.

این کارت ها اما گاهی سهم قهرمانان جهان هم می شود از جمله سهم عزت الله اکبری خالق قهرمانی تاریخی کشتی ایران در بوداپست مجارستان


کارت هدیه های 10 هزار تومانی، پاداشی برای قهرمانان

عزت الله اکبری نائب قهرمان کشتی جهان گفت: بعد از اینکه از مسابقات قهرمانی جهان لاس وگاس به ایران بازگشتیم مسئولان مازندرانی با یک ربع سکه و یک کارت هدیه 100تومنی برای تجلیل و تقدیر از ما آمدند.
او که خسته از این نگاه ها است می گوید برای چه باید تمرین بکنم وقتی مسئولان اجر و اندازه قهرمانان را خلاصه می کنند در پاداش هایی که تنها سنگینی ان را باید به دوش بکشیم چه لزومی برای تمرین قهرمانی است.
می گوید مسوولين قبل از مسابقات با وعده هايي به ورزشكاران قول پاداش مي دهند. بچه ها با جان و دل به رقابت ها مي روند و زحمات زياديی براي موفقيت تيم ملي می كشند و مدال هم كسب مي كنند و همه چیز پس از مدتی فراموش می شود.

قهرمانان مازندرانی پهلوان هستند نه ....
مشکل این قهرمان تنها این پاداش ها نیست سهمشان از قهرمانی ها شانه های لرزان پدر شد و نا امیدی از آینده ای مبهم.

پدر عزت با چشمانی اشک آلود از  مسئولان انتقاد کرد و گفت:عزت اکبری کسی بود که بعد از 38 سال ایران رو قهرمان جهان کرد و واقعا سخته بی توجهی به قهرمان جهانی که برای هر روز ورزشی خود خون و دل خورده اما کسی سراغی از او نگرفت.

می پرسد واقعا جای سوال است که چرا قهرمانان استان اینگونه مورد بی مهری مسئولین قرار می گیرند؟ چرا به این پهلوانان که سرمایه های ورزش استان هستند، کم توجهی می شود؟

قهرمانان مازندرانی پهلوان هستند نه ....

ورزشکاری دیگر ، احمد نریمانی قهرمان پارا تکواندوی جهان که در سه ماه گذشته دو مدال جهانی و آسیایی گرفته هم بیشتر از اینکه به فکر جدال با رقبای خود در شیاپ چانگ باشد به فکر جدال روزمره با مشکلات خود است.
او که اکنون در مسیر ساری به نکا  مسافرکشی می کند می گویدامکان ادامه فعالیت در این شغل را هم ندارد و ادامه مشکلات مالی تنها یک راه را پیش روی او می گذارد ترک ورزش قهرمانی

قهرمانان مازندرانی پهلوان هستند نه ....

با پیگیری این مشکلات متوجه شدیم که سرشاخ شدن با مشکلات پس از جدال با حریفان تنها سهم ورزشکاران مازندرانی است.

این موضوع را شعبان وفایی نژاد کارشناس مسائل ورزشی استان شفاف کرد و گفت: در کشتی پهلوانی ایران کشتی گیری به نام عبدالرضا کارگر از مشهد مقام اول را کسب کرد و شهردار مشهد در بهترین نقطه شهر مشهد یک قطعه زمین به این ورزشکار داد ا ما سال بعد پهلوان شاهرخ صداقت زاده از مازندران در همان مسابقات مقام اول را کسب کرد و شهردار وقت ساری فقط با یک کاغذ A4 در قالب یک پیام تبریک حتی بدون هیچ قاب و طلقی برای این ورزشکار ساروی در نظر گرفت و فرستاد.

قهرمانان مازندرانی پهلوان هستند نه ....

سخن کوتاه کنیم از این همه مشکلات، چرا که این ها روایتی مختصر بود از دل گویه های قهرمانانی که مدال هاشون تنها کارنامه مدیران غافل را قطورتر کرده است.

با توجه به نزدیک شدن به مسابقات المپیک، این تبعیض ها و گلایه ها می تواند هشداری باشد برای کارنامه موفق ورزش استان.

کارنامه ای که 298مدال رنگارنگ در سال 94 را به نام خود برای مازندران به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، کارت ، هدیه ، پاداش ، قهرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.